Zebraciklid???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Zebraciklid???

    har fått 8 st. små ciklider på ca 5-6 cm. Jag tror det är Zebrayngel, men jag vet inte helt säkert, jag tycker inte kroppsformen stämmer riktigt med de vuxna jag har hemma, teckningen däremot stämmer väldigt bra. Vissa av de större har fått en väldigt mörk blå färg......Kan nån lösa det för mej??
    Bifogade filer
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Jodå, ser ut som små zebror, med väldigt fin blå färg. Men helt säker kan man ju inte vara förrän de blir lite större, eftersom de gärna korsar sig med andra centralamerikaner.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Jodå, ser ut som små zebror, med väldigt fin blå färg. Men helt säker kan man ju inte vara förrän de blir lite större, eftersom de gärna korsar sig med andra centralamerikaner.
      Jo jag tyckte också att de såg ut som Zebror, det ända jag inte blev riktigt klok på var formen...jag tycker de påminner om Citrinellumen i kroppsformen. Har 3 st. rätt små Citrinellum, och de har samma form, men inte samma färg, två äe silvergrå med svarta fläckar och en är gul med svarta markeringar.....kan Citrinellum och Zebra korsa sej?????
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ja, det kan de säkert, åtminstone medan citrinellumen är halvvuxen, de blir ju rätt mycket större än zebror. Annars är de nog rätt lika i kroppsformen.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #5
          Jag tycker att Zebran är "trubbigare" i nosen än Citrinellumen...och dessa är helt klart ganska spetsig.....1 som är lite större än de andra är något trubbigare i nospartiet....Men man får väl avvakta och se.....de verkar trivas bra iaf. De flyttade från 70 liter, till 720 liter.....
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          Arbetssätt...