Vilken ciklid ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Reizgas
    • October 2008
    • 25

    Vilken ciklid ?

    Kan jag få lite hjälp med denna ciklid , fick av en granne och skulle gärna vilja veta det latinska namnet på denna skönhet med uppätna fenor , Sorry för taskiga bilder hoppas det kan gå bra ändå.
    Bifogade filer
  • Cemina
    • October 2009
    • 39

    #2
    Det ser ut som en paradisfisk/paradisgurami tycker jag, alltså en Macropodus opercularis.
    / Frida

    Kommentar

    • Reizgas
      • October 2008
      • 25

      #3
      Jag har oxå vart inne på att det är ngn slags Gurami , men grannen tvärar å säger att det är en ciklid , med ett latinskt namn som påminner om ett svenskt efternamn :P Hoppas inte det blev för komplicerat :P

      Kommentar

      • Cemina
        • October 2009
        • 39

        #4
        Hmm... Jag undrar vad det kan vara för sorts ciklid Din granne syftar på. Själv blir jag mer och mer säker på att det är en gurami Du fått, inte en ciklid. Jämför med bilden här på Zoopet: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=240&SOK=1
        / Frida

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #5
          Är absolut ingen expert men ens första intryck är oftast rätt och det första jag tänkte när jag såg bilden var att det rörde sig om en labyrintfisk, troligtvis en sk. makropod.
          Håller alltså med tidigare inlägg.
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Japp, helt klart en makropod/paradisfisk, en släkting till kampfiskar. Kampfiskar brukar vara fredliga mot andra fiskar, medan makropoder kan vara lite mer griniga.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...