Arowana igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Quilles
    • November 2008
    • 87

    Arowana igen

    Hur lång tid tar de innan en arowana vänjer sig till akvariumet och hur lång tid kan de ta för en arowana och äta död mat ? Och hur länge kan denna fiska vara utan mat som längst ?
  • Ham_puss
    • May 2009
    • 24

    #2
    Jag börja mata min arowana med pellets direkt när jag fick henne och det går ass bra hon får några specialpellets för arowanor. måste vara ass grymma för de va då skit dyra
    vad det gäller hur länge de klarar sig utan mat e jag inte lika säker i och med min fisk alltid äter. en fullvuxen skall iaf klarar sig en månad utan mat
    BTW du starta bg tråden så jag tänkte du kan hjälpa mig med en liten fråga, hur går bg med en indisk knivfisk?

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #3
      Tog väl ca. en vecka innan min började äta strömmingfilé och räkor, innan dess matade jag med syrsor som den glatt åt från dag ett. Min arowana var dock lite större när jag fick den, kanske därför det tog sån tid. Efter 1-2 månader (Kommer inte riktigt ihåg) så käkade den pellets.

      Kommentar

      • Quilles
        • November 2008
        • 87

        #4
        Tackar för alla svar.. för jag har ett problem. Har köpt 2 olika pellets en som heter Cichlid Excel och en som heter Sera Granuar och den sist nämda skall vara för alla tropiska fiskar och den har en arowana på fram sidan, har även provat med mask och Neon tetror men han äter inte. Har dock flyttat han till ett nytt akvarium så de är kanske därför han inte äter men jag börjar bli orolig eftersom arowanor skall ha mat 3 gånger per dag när dem är små. Och han har inte ätit något på hela dagen..

        Så jag behöver tips på vad jag mer kan mata han med.. skall hämta syrsor på fredag se om de går me dem fast tror han är för liten för dem ännsålänge. Han är 10 cm just nu

        Sen var de nog inte jag som starta bg tråden för jag har inte några sådana. Har En arowana och 2 oscars och en mal i mitt kar

        Kommentar

        • Ham_puss
          • May 2009
          • 24

          #5
          OKeey my bad
          jag matar min aro med hikari tropical pellets.. tror jag e det dom du har med?
          men annars kan man la mata med allt lite köttigare
          nåt jag e grymt pepp på e att skaffa några foderfiskar typ platy och guppys. skulle va j'kligt nice o se lite jakt i karet

          Kommentar

          • Ham_puss
            • May 2009
            • 24

            #6
            Btw pröva me räkor, min blir galen när han får det. bara dela dem o vifta lite sedan släpp så hugger hon nog men man skall nog krama ut dem lite vatten först pga den höga salthalten men ja gör inte det så noga

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #7
              Ett tips är också att vänja den vid din hand i karet också. Jag kan t.o.m. klappa min utan att den sprätter till av rädsla

              Kommentar

              • Quilles
                • November 2008
                • 87

                #8
                När jag vaknade i morse var en Neon tetra borta och precis hade han en mask i munnen men han spottade ut den. Vet inte varför dock.. Sen ibland så ser man han gäspa vilket ser rätt coolt ut.

                Uppdatering... Minna neontetror 5 st är spårlöst försvunna
                Senast redigerad av Quilles; 11 June 2009, 22:19.

                Kommentar

                Arbetssätt...