6 st Channa Assam införlivade i rovfisktanken : )

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    6 st Channa Assam införlivade i rovfisktanken : )

    Ja de kom i eftermiddags redan, Channorna som skickades från Åleds i morse. Nu är de inkoppade och simma lugnt omkring och mutar in sina domäner.

    Den stora grottan som är inbyggd i bakgrunden, ägdes av två Pakistanbotior, men domineras nu av en Channa som ligger o spanar ut därifrån. De två Botiorna simmar nu omkring o letar ny boplats.

    Jag har totalt 7 grottor och lite gömställen bland rötterna, så jag hoppas alla kommer hitta sitt efterhand o inte bråka skiten ur varandra.

    Liten filmsnutt med dålig mobilcam
    6 Channa Assam nyinplanterade i 375:an.(passande indisk musik i bakgrunden ; )


    På slutet ser man vilken av dem som är spegelapan ; )
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    #2
    Klippte just en räka i 6 delar och släppte i på olika ställen i tanken. De högg på dem direkt så snart de lokaliserat dem på botten. Ingen matvägran bland de där hajarna minsann.

    Kommentar

    • perfetto
      • March 2008
      • 1593

      #3
      Kan någon kunnig människa sia om vad som kommer hända mina Pakistanbotior och de tre malarna som huserar i tanken också?

      Kommentar

      • jockson
        • December 2008
        • 248

        #4
        De kommer med största sannolikhet klara sig fint med dina assam, de är snälla ormhuvuden =) jag har en liten pittbullmal i mitt assam kar och den klarar sig finfint. Slängde ner en blackmolly som var typ hälften så stor som channan för ett tag sen, den klippte han ju klart i ett naffs ^^
        Mvh.
        Jocke

        Kommentar

        • perfetto
          • March 2008
          • 1593

          #5
          Ah, okey jockson

          Nu - bara någon halvtimma senare - har Pakistanbotiorna återtagit hålan o jagar bort Channan så snart han visar sig. Vilka kaxiga grabbar alltså!

          Kommentar

          • jockson
            • December 2008
            • 248

            #6
            Assamerna är bara kaxiga sålänge de är största fisken i karet, de sätter sig aldrig upp mot nån större fisk, som en ciklid skulle göra tex.

            När de blivit större får vi ju hålla tummarna för lite lek med =)
            Mvh.
            Jocke

            Kommentar

            • perfetto
              • March 2008
              • 1593

              #7
              Men hur tusan matar man 6 stycken samtidigt?

              Ja jag cuttar upp två räkor i tre delar o släpper i dessa sex bitar på olika ställen i tanken, och två-tre stycken Channor hugger livligt in med frisk aptit medan övriga inte hinner fram beroende på var i akvariet de håller hus för stunden.

              Hur lyckas man att mata sex stycken utan att fylla hela tanken med räkbitar?

              Kommentar

              • jockson
                • December 2008
                • 248

                #8
                Prova med större bitar, så de har nått att jobba med ett tag.
                De har större munnar än vad man tror
                Mvh.
                Jocke

                Kommentar

                • perfetto
                  • March 2008
                  • 1593

                  #9
                  Ursprungligen postat av jockson
                  Prova med större bitar, så de har nått att jobba med ett tag.
                  De har större munnar än vad man tror
                  - Tack för tipset, men är det inte risk att de liksom tar in för stort då så att det riskerar att fastna i halsen eller nåt?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...