Randi botia.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trollmor
    • September 2008
    • 5

    Randi botia.

    Hej hopp har två st Botia striata i mitt 112l Akvarium.

    under den senaste tiden har den största av dessa fått sej en allt större mage, och jag misstänker att den är "gravid".
    men när jag söker runt om denna art kan jag ej hitta något alls om försökning, vilket gör att mina misstankar försvinner ganska snart.. Annars har jag väll bara tur

    Någon som känner till något om försökning vid denna art?
    eller bör jag helt enkelt misstänka att det är något annat galet med den..
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    skaffa 3till, dom är ''grupp'' fiskar som vill vara i små grupper.

    det väldigt ovanligt att dom leker i akvarium, även om det har hänt så är det väldigt väldigt ovanligt. det som hänt med dina är antingen sjukdom eller att den ätit för mycket. dessa fiskar är glupska och blir lätt tjocka.

    Kommentar

    • Trollmor
      • September 2008
      • 5

      #3
      Ah bara en liten tjockis då med andra ord..

      Får kolla efter några till då, fick dessa tre för inte sålänge sedan så har inte haft allt för stor koll hur dom fungerar.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #4
        Ursprungligen postat av Trollmor
        Ah bara en liten tjockis då med andra ord..

        Får kolla efter några till då, fick dessa tre för inte sålänge sedan så har inte haft allt för stor koll hur dom fungerar.
        det kan vara någon sjukdom med(behöver inte av det!) eller att den bara är lite rund och matglad (vilket dom ska vara).

        men är det en sjukdom så ser du oftast att dom blir slöare och ser ut att må allmänt sämre.

        skaffar du fler så kommer dom mer till sin rätt och visar sitt verkliga beteende. lycka till med dom.

        Kommentar

        • perfetto
          • March 2008
          • 1593

          #5
          Har man någonsin fått någon odling verifierad av de fiskarna i privata akvarium?

          Kommentar

          Arbetssätt...