hur fort växer dom här

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • illerfisken
    • January 2009
    • 313

    hur fort växer dom här

    hej! jag undrar hur stor en 13 cm lång fengädda(senegalus) och 15 cm lång paroonhaj kommer vara i sommar ungefär?
    http://mfksweden.forum24.se/
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Det beror helt o hållet på matningsvanorna skulle jag vilja säga.
    Paroonhajen skulle nog kunna dubbla sig om du matar massa och byter mycket vatten.
    Fengäddan kanske 5-7 cm under samma period.

    JAg skjuter lite från höften med mina siffror men nåt ditåt e nog att tro.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      #3
      Ursprungligen postat av illerfisken
      hej! jag undrar hur stor en 13 cm lång fengädda(senegalus) och 15 cm lång paroonhaj kommer vara i sommar ungefär?
      Jag skulle säga alldeles för stora.
      Dom är alldeles för stora redan nu om du har dom i ett 100-liters som det står i din profil.
      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Det finns inte många akvarium som passar till paroon haj, så tänk både 4 och 5 gånger om du verkligen vill utsätta fisken för det.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Johanski
          • February 2007
          • 3044

          #5
          Mina senegalus har växt från 12 - 20cm sen november. Då har jag matat rätt krafitgt och bytt vatten två ggr i veckan också. Deras tillväxtfart verkar dock avta vid den storleken och det går nu mycket långsammare.

          Kommentar

          • Malcus
            • June 2006
            • 555

            #6
            Tillväxten varierar individer imellan. Vissa växer snabbare, andra långsammare (så gör även vi människor).

            Dock kommer paroonen att växa mycket snabbare än senegalusen. Fengäddan kommer förmodligen sluta som mat inom en snar framtid.
            Senegalusar går jätte bra att ha i ett 100 liters, men rekomenderar åtminstonde ett 200 liters.

            Kommentar

            Arbetssätt...