Black Ghost??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NathalieBorgman
    • June 2008
    • 218

    Black Ghost??

    För ca 2 veckor sen köpte jag en black ghost.
    Jag hade redan två ballongmolly hanar i akvariet.
    Men ghosten dödade dom (iallafall min misstanke)
    Jag kanske köpte den lite oplanerat men gjort är gjort.

    Undrar om det finns fler med ghostar, vad äter era?
    Hur ofta gör ni rent? hur mycket vatten byter ni?
    har ni flera fiskar?
    Vill skaffa mig två "blå" gurrami tror ni det funkar?
    Eller vad kan gå ihop med min ghost?
  • Mandela
    • March 2008
    • 105

    #2
    jag köpte en ghost igår och det verkar änså länge att det går bra med min gurami. jag frågade i zooaffären vad den äter och det är röda mygglarver och något liknande kommer inte ihåg vad det hette... men sen om man läser om dom så kan den ju äta delar av daggmask och små fiskar.. hoppas du blir relativt nöjd med svaret
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2200378
    JAA!
    Detta va trevligt

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Har ingen nu, men hade en för ett antal år se´n, som tyvärr dog, förmodligen för att den inte tålde medicinen jag använde.

      Min var fredlig, och åt röda mygglarver, om jag minns rätt, det var väl vad jag brukade mata med då. Även om min var fredlig så är det ändå inte helt omöjligt att din kan ha dödat en ballongmolly, eftersom de är missformade, och förmodligen enligt andra fiskar rör sig som skadade fiskar.

      Jag minns inte exakt vad jag hade för fiskar med den, men det var nog andra sydamerikaner, som scalarer och discus, och pansarmalar, om jag inte minns fel.

      De blir även rätt stora.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • NathalieBorgman
        • June 2008
        • 218

        #4
        Har inte lärt mig riktigt ghostens beteende han ligger på botten, men det
        kanske dom gör. för när han får mat simmar han runt som en tok, så
        jag hoppas att han mår bra.
        Jag funderar på att köpa scalarer eller marmor gurami, jag hoppas att det
        ska funka.
        Just nu äter han röda mygglarver var tredje dag.

        Kommentar

        • Mobster
          • June 2008
          • 506

          #5
          Har en black ghost tillsammans med endlers och har inte ens märkt att den knaprat iväg på ynglen nu när jag slutat med yngelkasse (var säker på att den skulle rensa på små-yngel)...ligger mest och kurar i en mangroverot vi har tills vi släcker lyset då den svänger runt som en tok och letar igenom akvariet...och när vi matar då (mest artema men tar även grindalsmask då jag matar med det)...tar även mat från handen om jag håller i lite artemia...har t.o.m nafsat på mitt finger en gång, dock är den inte så stor än så det kändes knappt alls

          väldigt rolig liten krabat när han snurrar runt och kollar...som många andra skriver är de väldigt flummiga och simmar lite uppochner, bakofram och baklänges och krockar med saker

          Och som Micke skrev så blir de ju rätt stora, och jag hade nog inte köpt en nu ifall jag stod för valet nu, men den är rolig och så...känns bara som den kan begränsa framtida invånare rätt rejält :P

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ursprungligen postat av Mobster
            väldigt rolig liten krabat när han snurrar runt och kollar...som många andra skriver är de väldigt flummiga och simmar lite uppochner, bakofram och baklänges och krockar med saker
            De ser förmodligen rätt dåligt, och lokaliserar mat, och orienterar sig med elektriska signaler.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Midde
              • August 2008
              • 250

              #7
              Jag blev nyfiken på fisken, den blir 50 cm Går ihop med stora lugna fiskar enligt

              Det är fult att inte ha akvarium

              Kommentar

              • NathalieBorgman
                • June 2008
                • 218

                #8
                roligt att höra att de ligger och "kurar" jag trodde det var nå fel på
                min ghost. jo när han väl är igång är det himla kul att kolla på den.
                men han ligger mest och "kurar".
                Så nu har jag bara han och en "skäggmunsmal" i akvariet och
                eftersom ingen av dom syns särskilt offta hoppas
                jag att ghosten accepterar gurami/scalarer så det blir nå
                fint som simmar runt överiga tider på dygnet

                Kommentar

                • Sibirisktiger
                  • October 2007
                  • 91

                  #9
                  Nämen! Vem hittade jag då?! :P Här sitter jag och läser intressanta inlägg, och plötsligt hittar jah NathalieBorgman
                  Tiger

                  Kommentar

                  • Jenny054
                    • May 2007
                    • 920

                    #10
                    Men jag skulle satsa på större kar till din BG.
                    Ett 96 liters växer den ut fort..
                    The fish is jumping.....
                    Bloggen:
                    http://aquastyle.blogspot.com/
                    Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                    Kommentar

                    • NathalieBorgman
                      • June 2008
                      • 218

                      #11
                      Jo de är klart att jag skulle ha haft ett större, men i djuraffären stog det 100 l och
                      här på zoopet stog det att den ville ha ett större. Får så hur mycket han växer och om det blir att köpa nytt akvarium eller sälja fisken! Just nu är det inga problem
                      för honom att få plats..

                      Kommentar

                      • Porre94
                        • January 2010
                        • 52

                        #12
                        hur känsliga e dom för elekristet har köpt en idag och den värkar störas av pumpen

                        Kommentar

                        Arbetssätt...