Produktivaste fisken

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jorgner
    • April 2008
    • 153

    Produktivaste fisken

    hej, jag är ute efter någon fisk som lägger rom, ofta och som ofta klarar sig. jag har tänkt på tigerbarb, kan någon rekomendera?
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Varför - matfisk eller...
    Annars har du ju redan en produktiv art ser jag - guppy.
    Det finns de som rekommenderar sebrafiskembryon för att dra upp mindre arter.
    Sebrafisken leker dagligen och deras ägg är 0,7 mm stora.
    Funderat på detta men aldrig fullföljt tanken.
    Det händer att jag använder mej av Endlersyngel till mina Megalebias när de är "små" men i år har jag haft tur med röda mygglarver på tomten.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Annars är ju Svärdbärare ganska bra på att yngla av sig om du nu ska ha levandefoder. Uppemot 100 yngel/månad
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Ursprungligen postat av Nina82
        Annars är ju Svärdbärare ganska bra på att yngla av sig om du nu ska ha levandefoder. Uppemot 100 yngel/månad
        Fast han ville ju ha rom.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Rödciklid eller zebraciklid.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Maria - Sjöjungfru

            • January 2004
            • 4236

            #6
            Ursprungligen postat av jorgner
            hej, jag är ute efter någon fisk som lägger rom, ofta och som ofta klarar sig. jag har tänkt på tigerbarb, kan någon rekomendera?
            Hur stort akvarium tänkte du ha till dom? Lite svårt att be några tips utan den infon.
            Maria - Sjöjungfru

            Kommentar

            • Baf2
              • February 2008
              • 421

              #7
              Om du har minst 160L köp blå ciklider!Dom får väldit lätt yngel!!!
              Anars Palleter dom ynglar av sig som tusan men den nya hannen verkar vara steril efter som han åker in i en grotta med honan åker ut igrottan honan blir rädd och följer effter han,sen fortsätter det så sär så det blir aldrig några yngel för mig
              Nån som kan hjälpa mig?

              Kommentar

              Arbetssätt...