Humlafisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    Humlafisk

    Enligt arbetsbeskrivningen:


    Så ska man ha humlafisken i bräckvatten, men jag undrar om man kan ha de i vanligt sötvatten tillsammans med ancistrus, kuhlii?

    Nån som vet, eller nån som har de i sötvatten utan att de mår dåligt?

  • Puff
    • June 2006
    • 32

    #2
    Jag hade mina humlor i sötvatten och de mådde bra. Problemet var att mina kardinaler blev av med sina fenor, så humlorna fick flytta. Några problem med de övriga, lite större, fiskarna var det inte.
    //Inger

    Kommentar

    • beerzon
      • May 2008
      • 877

      #3
      Okok, kanske värt att köpa in ett gäng på 6st först och testa, tänkte köra en blandning på Corydoras, kuhlii (kanske några borneos också) och humlor sen, kanske nått annat också,

      Kommentar

      • beerzon
        • May 2008
        • 877

        #4
        Bumpar upp tråden, vill ha lite mer svar från andra som haft denna fisk.

        Kommentar

        • Puff
          • June 2006
          • 32

          #5
          Om du Googlar på Humlafisk hittar du svaren du söker. Försökte precis och det funkade.
          //Inger

          Kommentar

          • beerzon
            • May 2008
            • 877

            #6
            Ok ska googla, men du kunde lika gärna postat de du hittade här istället så låter du mig leta, lite tasktigt om du väl hittat någon bra info. =/

            Kommentar

            • beerzon
              • May 2008
              • 877

              #7
              Hittade lite olika fakta, visa säger att de ska ha ett pH och en annan sida säger helt annat, men de flesta sidor säger att man kan hålla de i sötvatten men de blir känsligare med infektioner.

              Vill gärna ha lite mer info från folk som ägt och haft såna här i sötvatten.

              Kommentar

              Arbetssätt...