Ormhuvudsfisk fick en mystisk död

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    Ormhuvudsfisk fick en mystisk död

    Jag är jätteledsen just nu och hyffsat förbannad...Min favorit fisk som jag gett mest kärlek till de senaste månaderna hittades död på karets botten idag Igår så köpte jag en Zebra Tilapia, den skrämde iväg alla fiskar..Men Den vågade inte skrämma min Snakehead..Men sedan så gick jag o sov en liten stund eftersom jag inte hade fått någon sömn natten därpå, efter att jag hade vaknat så var snakeheaden rädd för ciklidfanskapet(ursäkta mitt språk men är så förbannad just nu ) .
    Sedan när det var matdags så åt den aldrig Det fick mig o bli jätteorolig! Den simmade bara längs vattenytan och rörde sig bara då o då, men den höll sig fortfarande vid vattenytan hela tiden.
    Imorse klockan 09:10 när jag gick och tittade vid karet så låg den där död Min älskade lilla fisk låg där alldeles stel o död, med en försvunnen själ .

    Vad kunnde ha hänt tror ni ? Kan det ha varigt cikliden som låg bakom det hela ?
    Eller vart den sjuk? (Vilket skulle vara konstigt, eftersom den var så himla aktiv tills den där fiskjäveln kom :/ )

    Den brukade alltid komma emot mig glatt och den vart precis tam :/ Man kunnde klappa den på huvudet till och med utan o bli biten.
    Känner mig så himla nere, vissa tror att det ''bara är en fisk'' men så är det inte. Många här får grymt stora kännslor för sina fiskar/andra djur.

    Hoppas att någon kan hjälpa mig med denna mystiska död :/ uppskattas verkligen!
  • THE_DUDE
    • February 2004
    • 764

    #2
    om det var cikliden som gjort det så skulle den vart helt sönderslagen när du hitta den?

    men jag har hört innan att micropeltes plötsligt kan dö utan synbar anledning när dom är små, hur stor var din?
    http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
    ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

    Kommentar

    • Zybeer
      • July 2002
      • 699

      #3
      Jag hade en liten Marulia (Eller Mauriolides) som en liten påfågel verkade hysa agg mot. Var iväg och köpte ett nytt kar och när jag var hemma igen var det lilla ormhuvudet dött... De hade inte slagits ellet så men Påfågeln verkade stressa den. Min var iof. ganska liten Hur som helst är det väldigt tråkigt. Ciklider kan vara väldigt tuffa och Ormhuvuden är lite bräckliga när de är mindre. Hur var skillnaden i storlek?

      MVH
      /Jens
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

      Kommentar

      • Aircut64
        • July 2007
        • 1207

        #4
        Cikliden var mindre och stressade channan tydligen, den var vel 10cm medans cikliden var runt 7cm :/

        Kommentar

        • THE_DUDE
          • February 2004
          • 764

          #5
          mmm väldigt kännsliga när dom är små, men en ny micropeltes kan man ju alltid hitta
          http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
          ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

          Kommentar

          • Aircut64
            • July 2007
            • 1207

            #6
            Så sant The_Dude my dude hehe

            Kommentar

            Arbetssätt...