Olm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tessilago
    • July 2007
    • 373

    Olm?

    Vet någon om det går att få tag i denna extremt häftiga varelse? Axelotl går ju att köpa, men finns olmen att köpa också?
    Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.
  • Tamarind
    • February 2008
    • 482

    #2
    Ser du åxå på Animal Planet??

    Kommentar

    • tessilago
      • July 2007
      • 373

      #3
      Haha, ja faktiskt! Men jag har funderat på dem förr också, blev påmind nu.
      Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

      Kommentar

      • Universeum ntg
        • April 2004
        • 76

        #4
        Nick Bakers weird creatures är så jäkla grymt!

        Håller med, Olmen är cool,


        Mvh
        "Real freedom is the outcome of intelligence"

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Har lite svårt för Nick Bakers Weird Creatures - det är alldeles för mycket Nick Baker och inte tillräckligt weird creatures.

          Olm är nog väldigt svår att få tag på, och jag är inte ens säker på att det är lagligt att handla med den. Jag sökte på nätet och hittade ingenting, men jag skulle förvänta mig att det finns ett antal olmar i fångenskap i Tyskland och USA. Det finns inga primäruppgifter om hur man bör hålla den, men det finns lite hörsägen om att den inte överlever temperaturer över 12 grader och att den stressas till döds om den hålls i ljus (kanske sant, kanske inte - i Nick Bakers program kunde man se att de hölls i vad som såg ut att vara helt vanliga akvarier på ett kroatiskt universitet).
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Lilla Len
            • July 2008
            • 29

            #6
            Du får göra som han som besökte den där mörka grottan på animal planet, besök dem i deras miljö om du törs.... Får man fråga varför du skulle vilja ha en sådan? De lever ju i en bäcksvart miljö.... Tänder man, så försvinner de....

            Kommentar

            • wlappis
              • December 2006
              • 200

              #7
              Om jag fattade rätt så bör man tänka på att ha en Arvs plan redo innan man köper en då dom kan bli 100år gamla
              Men om det stämmer att man kan vänta 10 år mellan matningarna så är den ju billig i drift.

              Kommentar

              Arbetssätt...