Black Ghost Knife

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grodlund
    • January 2008
    • 560

    Black Ghost Knife

    Hej!
    Såg häromdagen att de hade fått in en liten (ca 10cm) Black Ghost i min lokala zooaffär.
    Jag har kikat lite på den fisken innan men uteslutit den då mitt akvarium bara är 100cm långt och på 200 liter, på tok för litet för svarta spöket.

    Men nu när jag värkligen såg den i affären och den blev såpass "tillgänglig" så att säga, så väcktes intresset och massa ideér började ploppa upp i skallen.

    Nu en fråga till fiskexpeterna:
    Är det helt kört?
    Är det elakt mot fisken om jag köper den och har den tills den växer till sig och sedan förösker hitta ett annat hem åt den?
    Gör den slarvsylta av mina andra fiskar?

    Mitt akvarium är tätt planterat och har många rötter och stenar, precis som spöket vill ha det, med finkornig sand och allt.
    Invånarna idag är 8 tigerbarber (blir 15 i eftermiddag)

    tacksam för svar
  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

    #2
    En ensam fungerar nog hyfsat. Skall du ha flera tillsammans behöver du minst dubbla volymen. Dom klarar av revirstriderna mest nattetid så ofta missar man att dom slåss innan det är försent. Dom bryr sig inte särskilt mycket om andra fiskar om dom inte är så små att dom går att äta. Hungriga är dom, men får dom tillräckligt med mat så verkar även ganska små fiskar få vara i fred. Vuxna tigerbarber borde gå utmärkt men knappast kardinaltetror.

    Kommentar

    • Grodlund
      • January 2008
      • 560

      #3
      Mina Tigrar är ganska små.
      Va kan de vara? En tre, fyra centimeter kanske?

      Kommentar

      Arbetssätt...