chitala ornata

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    chitala ornata

    flyttade den något mindre till mitt 450kar igår. idag satt jag i den något större, fyfan vilken fight det blev, måste säga att det var lite blandade känslor. Coolt var dem men jävligt jobbigt med tanke på att jag vill att dem ska komma överens, fattar ej vad problemet är. Varför de alltid ska slåss. Det är ju en "stimfisk" som man ska hålla på minst 2-3st.

    På torsdag får jag hem en golden chitala ornata. De får börja komma överens nu tycker jag. Speciellt med tanke å¨hur stor yta dem har att leva i.

    Vad tror ni e problemet? varför slåss de såhär. Finns över 50 bra gömställen för dem i karet.

    PS har videosnutt på fighten ...
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    fick nu ta ut en av dem för att de vägrade sluta slåss

    de kommer ju döda varandra, fan också. Vad e problemet?
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Amaro
      • January 2007
      • 1709

      #3
      Ska jag låta dem slåss tills en av dem ger upp eller? handlar det kanske om att markera vem som bestämmer?

      I mitt 200L så blev det så att den större vann och hade makt över akvariet. Den mindre stod alltid i sitt gömställe där jag fick mata den för hand med räkor för att den var i så pass dåligt skick då jag fick hem den.

      Idag efter 1 månads matande¨på detta vis så är den inte längre svag, den e riktigt starkt men knappast i samma nivå som den större. Kan det vara så att de slogs om revir i det nya karet och att en av dem slutligen kommer ge upp mot den andra?

      Jag hoppas på detta lixom, men av vad jag såg så skulle de slåss till döden för ingen gav upp. Den mindre har huggmärken på ena sidan av kroppen nu, men den gav endå inte upp, riktigt tåliga fiskar iaf.
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #4
        stimfiskar som slåss sinsemellan går att jämföra med malawi, man måste ha tillräckligt många för att det ska bli "terrorbalans" om man bara har ett fåtal så blir det inte mycket till stim och då blir det genast en som är "kung"
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          Vandal jag får hem en golden chitala ornata nu på tordag, hur tror du det kommer gå då? då dem alltså e 3st. Stället jag köper ifrån har 3 enorma i samma kar, dem funkar ihop. 3st kanske är vad man minst bör ha av dem.
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • Vandal
            • January 2006
            • 1655

            #6
            jo, chansen finns att det funkar bra, men för att alla ska få "ny" omgivning så möblera gärna om i karet, det gör att ingen har revir och de kan gärna ty sig till varandra istället för att börja kriga, jag kan ju inte lova nåt men har det funkat med tropheus så borde det ju funka med annan fisk som har samma temperament...
            over and out /Petter
            Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

            http://saltvattenvandal.blogspot.com/

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              ska testa det, men jag ska vänta tills den skadade återhämtar sig
              kanske blir lättast på detta vis:

              den stora e i 450karet nu, så den säkrar ju sitt revir så att säga, när jag sen lägger in den lilla så kommer den större kanske hålla sig borta sålänge den mindre inte rör sig i dess revir.

              Mublera om kan jag inte då jag är super nöjd med hur jag lagt allt.
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              • Amaro
                • January 2007
                • 1709

                #8
                ingen annan som kan bidra med något?
                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                Kommentar

                • Malcus
                  • June 2006
                  • 555

                  #9
                  Ta ur den stora kniven ett tag o ha sedan i alla samtidigt i det stora karet..
                  Du får berätta hur det går när du skaffat en tredje!

                  Kommentar

                  • Amaro
                    • January 2007
                    • 1709

                    #10
                    Såhär gick det..

                    Jag tog ut den mindre och lät den läka sina skador. Den större ville jag ha i det stora karet så den skaffar sig sitt revir, detta i hopp om att den endast går till attak då dem andra närmar sig reviret. Har nog på sätt och vis lyckats med detta.

                    Jag tog hem min golden knife i torsdags samt min bleheri. La in båda knivarna först utan problem, inge fight eller nått. Dagen efter så var båda skadade men bara lindrigt. Tror att den större kommer låta dem vara om ett tag. Just nu attakerar den iaf dem inte så fort den får syn på dem.

                    Det kommer nog gå bra dem alla käkar riktigt bra och ser friska ut förutom att de 2 mindre som sagt har skador här och där. Det är ju för övrigt en riktigt tålig fisk så lite stryk pallar dem nog.

                    Vill också tillägga att min bleheri leker med praktbotierna haha, dem e typ polare, som om den tillhör deras "grupp" Blir intressantare då bleherin blivit större, hoppas den inte börjar hugga dem då.
                    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...