Potamotrygon Hystrix

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    • May 2003
    • 1831

    #16
    Yes, ingen konst att få nissen att fatta tycka för skalade räkor Han verkar äta allt!!
    Vad skall man ge nu för käk för att denne skall växa och må bra. Räcker räkorna och artemian?

    Jag kör rockan själv med ett par corydoras, kardinaltetror och en L-mal.
    Med vänlig hälsning
    Alexander

    Kommentar

    • Danne_K
      • February 2005
      • 1034

      #17
      Mitt tips är att du kör en räkmix som till största del består av räkor, fisk och sen kan du lägga in lite annat tex musslor vitaminer osv.

      lite varning för corydoras. Har hört om rockor som har försökt ta corydoras men inte riktigt har klarat av det vilket har resulterat i två döda fiskar. Kan väll vara lite så med l-malar med men kardinalerna bör slinka ner lätt.

      Kommentar

      • Tenkare
        • May 2005
        • 2519

        #18
        mina retics struntade i kardinalerna, men när mina vf heros notatus kom i karet så försvann dom på 1 dag.
        Men jag förväntade mig inget annat
        Neca eos omnes, deus suos agnoscet


        Min zon Min Tenkare

        Kommentar

        • ray
          • January 2002
          • 954

          #19
          Ursprungligen postat av Danne_K
          lite varning för corydoras. Har hört om rockor som har försökt ta corydoras men inte riktigt har klarat av det vilket har resulterat i två döda fiskar.
          Min leopoldi åt många pansarmlar ,började käka upp de vid 20cm storlek ,brukade bita av huvudet och käka resten av malen .... men så dog han en dag när en pansarmal fastnade i munen
          ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

          Kommentar

          • Danne_K
            • February 2005
            • 1034

            #20
            Ursprungligen postat av ray
            Min leopoldi åt många pansarmlar ,började käka upp de vid 20cm storlek ,brukade bita av huvudet och käka resten av malen .... men så dog han en dag när en pansarmal fastnade i munen
            riktigt tråkigt beklagar min motoro har två gröna pansarmal på rip listan. men dessa var på den tiden för stora för henne så var nog inte ens nära att kunna svälja dom men bita ihjäl dom det kunde hon. (sen så har han nog några kardinaler och tror även en discus)

            Kommentar

            • Tenkare
              • May 2005
              • 2519

              #21
              jag har bara sett en kraftig minskning av ancistrusyngel i karret. Undrar vilka som är skyldiga till det.
              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


              Min zon Min Tenkare

              Kommentar

              • Danne_K
                • February 2005
                • 1034

                #22
                Ursprungligen postat av Tenkare
                jag har bara sett en kraftig minskning av ancistrusyngel i karret. Undrar vilka som är skyldiga till det.

                Hmm undra hur det kan komma sig Rockor är faktiskt effektivare jägare än vad man först tror.

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  • May 2003
                  • 1831

                  #23
                  Sådär. Nu har jag bytt bottenmatrial till fin sand. Rockan gillade det direkt och grävde ner sig Fortsätter med att mata med räkor..
                  Med vänlig hälsning
                  Alexander

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    • February 2005
                    • 1034

                    #24
                    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                    Sådär. Nu har jag bytt bottenmatrial till fin sand. Rockan gillade det direkt och grävde ner sig Fortsätter med att mata med räkor..

                    Vad har du nu och vad hade du tidigare?

                    Kommentar

                    • Alexander Ylipää
                      • May 2003
                      • 1831

                      #25
                      Hade svart råda förut, den fina. Men tyckte den var lite för grov så jag bytte till rådasand 0,8mm. Ser exakt ut som brogårdsand.
                      Med vänlig hälsning
                      Alexander

                      Kommentar

                      Arbetssätt...