Hjälp!!!!!!!!skalar rom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • scalar
    • June 2007
    • 9

    Hjälp!!!!!!!!skalar rom

    Hej jag har ett 200l akvarium med 2 skalarer som har lagt rom för andra gången, men dom bara äter upp dom.
    Brukar skalarer äta upp sina egna rom?
    Finns det något jag kan göra?

    Jag har också 9 platy och en kampfiskhonna.

    jag är ny har på zoopet så jag är tacksam för all hjälp jag kan få.
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #2
    Hej Scalar!
    Ser att det är ditt första inlägg på forumet. Välkommen!
    Äggätande scalarer är det gott om och det tycks vara ett problem för nybörjarscalarer, innan de kommit igång riktigt.
    Om scalarerna är unga kan det ta några lekar innan de får häng på det. Låt dem vara ifred och bara sköt om dom på bästa sätt så leker dom snart igen - till slut fattar dom vad det handlar om och du får yngel på dom.
    Ämnet har tagits upp ett antal gånger och det finns massor av tips och förklaringar på detta fenomen.
    Du skulle kunna gå in på avdelningen: Amerikanska Ciklider och titta bakåt i trådarna så kommer du att hitta massvis av inlägg som handlar om detta.
    Du kan även söka i sökfunktionen högst upp på sidan, typ scalarlek, äggätande scalar o.s.v.

    Du kommer säkert att få en massa svar här vad det lider - men så länge kan du kolla tidigare trådar.
    Lycka till!
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 20 June 2007, 11:54.

    Kommentar

    • scalar
      • June 2007
      • 9

      #3
      Ok jag kollar där och tack för ditt svar

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #4
        Hej igen... ja, jag lade till lite mer text i mitt tidigare svar...

        Om det ändå känns att du vill ha svar här i din egen tråd så hjälper vi så klart till, ingen fara!

        Kommentar

        • scalar
          • June 2007
          • 9

          #5
          Ok men jag låter nog äggen vara kvar så får jag se hur det går. Någon gång kanske jag har några yngel i akvariet. Jag ska köpa 2 skalarer till någogång. (Dom vill ju vara 4-5st)

          Kommentar

          • Kyssguramin
            • October 2006
            • 227

            #6
            Skalar är en CIKLID INTE en ÖVRIG FISK!

            Kommentar

            Arbetssätt...