Badis Badis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nitus
    • July 2006
    • 74

    Badis Badis

    Hej!

    Jag har skaffat två par Badis Badis. Mitt mål är att få yngel av åtminstone ett av paren. Är det någon som har nåt tips om denna fisk, Jag hittar inte så mycket om den, den verkar vara ganska ovanlig...
    Jag matar dom två till tre ggr om dagen med röda mygglarver och byter vatten 1 - 2 ggr i veckan. Det är ett lite för litet akvarium (62 liter) men har hört att det ska funka. Har satt ner två lerkrukor som den ena hanen är i hela tiden.
    Är det någon som har något mer tips om denna fisk?

    MVH Joel
  • nitus
    • July 2006
    • 74

    #2
    Är det bara jag som har denna fisk? Vore Tacksam för lite tips från mer erfarna.

    Kommentar

    • saltbiff
      • December 2006
      • 607

      #3
      De verkar vara rätt sällsynta...jag hade tre,en hane och två honor men nu har jag bara en hona kvar som syns ibland...Men de är väldigt fina!

      5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

      Kommentar

      • nitus
        • July 2006
        • 74

        #4
        Är det någon som vet vilken fiskgrupp Badis Badis egentligen ingår i? Jag har letat övarallt och frågat runt, men jag hittar det ingenstans.
        Det var en som sa ungefär; Lövfiskar. Man eftersom jag inte hittat eller hört namnet någonstans så kanske han har fel.

        MVH Joel

        Kommentar

        • Vandal
          • January 2006
          • 1655

          #5


          ingår i ordningen perciformes dvs abborrfiskar där den har en egen familj (badidae) som den delar med släktet dario...
          over and out /Petter
          Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

          http://saltvattenvandal.blogspot.com/

          Kommentar

          Arbetssätt...