"Elak" elefantfisk!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tebleres
    • May 2007
    • 3

    "Elak" elefantfisk!

    Halloj!

    Har ett 150-l och har nyligen införskaffat två elefantfiskar. Snubben i affären visste inte så mycket om dem, utom att de inte leker i fångenskap och att jag inte bara skulle köpa en! Men nu är grejen den att den ena har mutat in hela akvariet som sitt och den andra blir jagad hela tiden!!!

    Vad göra? Sälja den stackars jagade eller har ngn ngt annat klurigt förslag.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Hmm. kanske du kunna köpa tegelrör och lägga som gömställen för dom båda? Mera rötter?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Azeah
      • October 2005
      • 266

      #3
      Man ska ALDRIG ha bara två elefanter i ett akvarium. Endera bara en eller fler än 8 i ett artakvarium som är tillräckligt stort. Gör dig av med en annars kommer den lägst rankade att bli mobbad till döds.
      1200L vatten och 1200L luft. Min Zoon

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Läs om dom här:
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • tebleres
          • May 2007
          • 3

          #5
          Tack så mycket för era svar. Tråkigt fast det var väl vad jag misstänkte, blir bara smått irriterad på försäljaren. Ska ringa imorgon och se om han kan tänka sig att återta fisken. Tycker den stackars mobbade krympt väsentligt i storlek mot mobbaren, om nu sånt är möjligt på kort tid.

          För ett tiotal år sedan hade svt ett akvarium med just dessa fiskar i ett stort stim som pausbild. De var så läckra där de for omkring som ett gäng delfiner.

          Kommentar

          Arbetssätt...