Knäpp Black Molly!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maria1986
    • February 2003
    • 32

    Knäpp Black Molly!

    Hej!
    I går morses så upptäckte jag att en av mina black molly honor hade fått yngel. Jag skyndade mig att lägga de ynglena jag hittade i en yngelkasse som jag har i akvariet. Efter ett tag så började ynglenas mamma att vakta utanför akvariet och lät ingen annan fisk komma i närheten av det.

    Efter ett tag så simmade det två yngel som jag hade missat alldeles brevid henne och hon åt inte upp dem! Istället så vaktade hon dem och de började simma efter henne. För att pröva så släppte jag ut alla yngel igen och genast började hon vakta dem också. Nu simmar de efter henne överallt och hon skyddar dem.

    Nu till min fråga: Detta är väll inte normalt? Brukar inte Black Molly bara strunta i sina yngel? Det ha alla min andra black mollys gjort. Den här black mollyn har tidigare bott ihop med två av mina palettciklider som har haft yngel. Kan det vara så att hon har sett hur de tar hand om sina yngel och lärt sig av dem?

    Detta är mycket konstigt...

    Kram
    =)
  • ansi
    • February 2003
    • 74

    #2
    Gud vad gulligt!!
    Mina blackmollysar har aldrig gjort så.

    Jag har heller aldrig sett dom visa intresse av att äta upp sina bäbisar, varken honorna eller hanarna!!
    Jag gillar mollys dom verkar snälla!!

    Hejsvej/ Ansi

    Kommentar

    Arbetssätt...