Rockor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_K
    • February 2005
    • 1034

Ursprungligen postat av Akvaristen
    hon ser rund och fin ut. Börjar det närma sig? är det taggar som hon har där längst fram el vad är det?

Kommentar

• Akvaristen
      • January 2004
      • 225

Bilder på familjen kommer snart...

Jag skulle tippa på en månad till ungefär. Taggarna hon har längst fram vet jag inte riktigt vad de är för nått, troligtvis förstorade hudtänder. Det verkar som om det kommer fler och fler sådana ju äldre hon blir.

/David

Kommentar

• Akvaristen
        • January 2004
        • 225

Porträttbild av pappa-rockan:

/David

Kommentar

• Rocko
          • March 2007
          • 6

Ursprungligen postat av Danne_K
          hur har du med tempen på vattnet du byter? tillsätter du något i vattnet?
          Vatten byten är extremt viktigt för just rockor pga att dom är väldigt känsliga och att dom skitar ner väldigt mycket så bra filter räcker tyvär inte utan kompletera med att göra vatten byte ca 1gång per vecka om man har ett ordenterligt över dimensionerat så klarar det sig längre om det är nog så lite så kan det vara en bra ide att göra det oftare.
          Försöker ha i något svalare vatten än vad jag har i akvariet. f n är det c:a +26C och jag har fått byta vatten varje dag under tiden som jag provat diverese foder - faktum är att jag nu har fått dem att äta maggots och röda mygg, förutom daggmask, och vore det inte för hajjarnas framfart så tror jag faktiskt att de även äter den typ av granulat som akvarieaffären påstår att de skall vara inkörda på... men ingenting kan mäta sig med daggisar :-)
          De har fått mat lite för ofta tror jag, men eftersom de ligger efter iom matstrejkandet i början så tycker jag att det är värt det.
          Letar som sagt efter ny burk... ingen som har några bra tips om bra, stora och prisvärda burkar i Stockholm?

Kommentar

• Danne_K
            • February 2005
            • 1034

Ursprungligen postat av Rocko
            Försöker ha i något svalare vatten än vad jag har i akvariet. f n är det c:a +26C och jag har fått byta vatten varje dag under tiden som jag provat diverese foder - faktum är att jag nu har fått dem att äta maggots och röda mygg, förutom daggmask, och vore det inte för hajjarnas framfart så tror jag faktiskt att de även äter den typ av granulat som akvarieaffären påstår att de skall vara inkörda på... men ingenting kan mäta sig med daggisar :-)
            De har fått mat lite för ofta tror jag, men eftersom de ligger efter iom matstrejkandet i början så tycker jag att det är värt det.
            Letar som sagt efter ny burk... ingen som har några bra tips om bra, stora och prisvärda burkar i Stockholm?
            låter bra. har du kollar www.blocket.se ? brukar ju finnas en hel del där och ofta till rätt bra kurs. Även likande sidor är ju ide att kolla sen så www.ciklid.se köp och sälj är kan det finnas något. gissar att du redan har kollat köp och sälj här lycka till med rockorna och sökandet

Kommentar

• Danne_K
              • February 2005
              • 1034

Bilder på familjen kommer snart...

Jag skulle tippa på en månad till ungefär. Taggarna hon har längst fram vet jag inte riktigt vad de är för nått, troligtvis förstorade hudtänder. Det verkar som om det kommer fler och fler sådana ju äldre hon blir.

/David
              spännande det närmar sig. gissade att det var det konstigt att jag inte har sett det på någon tidigare. Kanske aldrig har sett någon som är lika stor som din (varken på bild eller irl) Hanen har inga tendenser att få några?

Kommentar

• Akvaristen
                • January 2004
                • 225

Nä, han har ingen tendens till sådana. Jag har dock sett det på stora rockor på bild tidigare.

/David

Kommentar

• ahlin
                  • September 2002
                  • 234

Vilka taggar pratar mi om?

Kommentar

• Akvaristen
                    • January 2004
                    • 225

Om du ser på den första av de två bilderna på honan så ser du ett gäng taggar på "överläppen" ser ungefär ut som de taggarna som sitter längs ryggsidan av svansen.

/David

Kommentar

• ahlin
                      • September 2002
                      • 234

Mellan ögonen?

Kommentar

• Akvaristen
                        • January 2004
                        • 225

Förtydligande av var de är nånstans: http://img.photobucket.com/albums/v7...tydligande.jpg <--- paint är bra i sånna här sammanhang .

/David

Kommentar

• ahlin
                          • September 2002
                          • 234

Glas klart.

Kommentar

• Danne_K
                            • February 2005
                            • 1034

Nä, han har ingen tendens till sådana. Jag har dock sett det på stora rockor på bild tidigare.

/David

ok då kanske jag bara inte har tänkt på det. Kan det vara en köns skillnad.

Kommentar

• Akvaristen
                              • January 2004
                              • 225

Det har jag svårt att tro men det är inte helt omöjligt.

/David

Kommentar

• Härja
                                • March 2007
                                • 298

jag har ett 240 L akvarium hemma, kan jag ha en rocka i det eller blir det för litet???
                                www.nittionio.com
                                mina egna fotografier

Kommentar

Arbetssätt...