Krokodilfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johannesnk
    • January 2006
    • 182

    #16
    håller med föregående talare, vill man kan man ska man

    Kommentar

    • Malcus
      • June 2006
      • 555

      #17
      Samma här förnärvarande håller jag en lepisosteus oculatus och har haft en lepisosteus osseus... båda dessa blir straxt över metern (tom att osseusen blir runt 2m) men då pratar man om åååååår.... säkert en 10-20.

      Kommentar

      • He-Man
        • August 2006
        • 191

        #18
        men så e det rätt mkt här på zoopet..så fort det handlar om nån ovandligare firre som kan i sin natur bli väldigt stor så e det jättefel att ha dom i akvarie, trots storlek vad det verkar.
        min zoon
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1001459

        Kommentar

        • Danne_K
          • February 2005
          • 1034

          #19
          Om man har plats så varför inte verkar vara en läcker firre

          Kommentar

          • Thaifighter
            • August 2006
            • 420

            #20
            Ursprungligen postat av He-Man
            men så e det rätt mkt här på zoopet..så fort det handlar om nån ovandligare firre som kan i sin natur bli väldigt stor så e det jättefel att ha dom i akvarie, trots storlek vad det verkar.
            Gäller tydligen inte bara monsterfirrar utan även minifirrar, då "nån" helt sonika stängde den intressanta tråden om "Världens minsta fisk?" här om dan!!!
            Speciellt motiveringen "Tycker nog inte att nybörjaren skall skaffa sig världens minsta fisk - låser därför tråden.", tyckte jag kändes väldigt dum och diskriminerande!
            Alla på det här Forumet är ju inte amatörer en del har faktiskt hållit på i 20-30 år eller ännu längre, och har kanske passerat guppystadiet och vill prova på nån mer ovanlig fisk!
            Ok, att tråden kanske var skriven under fel ämne, men då kunde man ju bara ha flyttat den till "rätt" ställe istället för att helt "enväldigt" låsa den!
            Tycker i så fall att det är mer fel att man köper stora monsterfirrar som man har i för små akvarier, oavsett om man är nybörjare eller inte!
            Fast har man ett akvarie på 10-15 meter, så varför inte!?

            Thaifighter
            Senast redigerad av Thaifighter; 17 November 2006, 13:41.
            Alla mina fisk-video på Youtube!
            http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

            Kommentar

            • Malcus
              • June 2006
              • 555

              #21
              Varför stänga en tråd om världens minstafisk???

              Jag har "bara" hållt på med akvarium sen jag var 7 år (nu 16år), och jag föredrar "monster/uddafiskar". Man behöver inte vara ett proffs direkt. Har man plats och kan sköta den rätt så går det ju!

              10-15 meter är väl o överdriva? Den blir absolut inte 3 meter i akvarium, och det är ytterst få som blir fullt så stora i naturen och sen som jag sagt tidigare i tråden snackar vi massor av år tills dess!
              Sen så är det inte en aktiv fisk... står mest stilla.

              Sen är de väl kanske lite dumt o lägga upp en bild på en fisk som har levt i naturen hela sitt liv, där de blir större.

              här är lite bilder på mindre ex. Som den största är där är väl ungefär så stora de blir i akvarium.

              Kommentar

              Arbetssätt...