Channa bleheri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petecore
    • April 2006
    • 147

    Channa bleheri

    Hej har köpt ett par Channa Bleheri. Hur stort akvarium behöver dessa. Dem är på varandera ganska hotar och det har varit endel slagsmål. Är detta beteende vanligt? Burken dem går i är ca 130 liter. Skullle fler gömställen få dem att sluta slåss?/Peter
    www.auroramusik.se
  • ray
    • January 2002
    • 954

    #2
    C.bleheri är ganska snälla ....hot och snabba,korta anfall är vanligt men de skadar aldrig varandra ,det blir mindre slagsmål om du har mycket växter(gärna stora och långa växter som når ytan)och gömställe .130L är tillräckligt stort för en grupp bleheri .
    Är du säker att det är bleheri du köpte ?
    ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

    Kommentar

    • petecore
      • April 2006
      • 147

      #3
      Jo det är jag säker på det är ett par sådana som du har som bild och det är väll bleheri? Dem är inköpta på Akvarielagret i sthlm och gick i samma burk där. Kanske blev arga på varandra under flytten? Nu verkar dem gladare dick spänner sig inte lika mkt. Har du några andra tips på hur man sköter dem?

      /Peter
      www.auroramusik.se

      Kommentar

      • ray
        • January 2002
        • 954

        #4
        C.bleheri trivs bäst ihop med lugna lagom stora fiskar och färgar bäst då ,den är tålig fisk och har inga speciella krav .
        Akvariet ska vara väl täckt för bleheri är duktiga hoppare men det visste du väl redan
        ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...