elefantfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • papi
    • May 2006
    • 122

    elefantfisk

    Hej!
    Jag har tagit upp en gammal hobby på äldre dar och skaffat ett 160 L akavruim (på högkant). Akvariet har en stor rot ganska mycket växter stenar och bra med gömställen. Fiskarna är 7 kilfläcksbarber av nån speciell typ, några fantom tetror, två fjärilscilklider och elenfatfisk. alla verkar trivas bra och letar mat eller flirtar med varandra. Hur säkertäller jag att elefanten får tillräckligt med mat. Han äter gärna när jag släckt med det är svårt att se om han får i sig något.Vad ger ni era elefanter. jag har räkmix, frysta loppor, tabletter som upplöses långsamt (protein) och flingor att tillgå.

    Tack på förhand
    Patrick
    Senast redigerad av papi; 17 May 2006, 00:56.
    I spend most of my money on hobbies, the rest is just a waste.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Mata när du har släckt karet, och lys med en ficklampa så ser du nog om h*n äter. Har du inte läst om den så gör det här:http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=381
    En lite nackdel är att det kanske blir lite trångt för h*n när den växer till sig, men det är en bra anledning till att skaffa större kar .
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • papi
      • May 2006
      • 122

      #3
      Tack för svaret Anders! Skall försöka leta lite bättre nästa gång

      Han får röda mygglarver till kvällen nu. Lite osäker på hur mycket man bör ge till en 10 cm fisk, barberna börjar se lite feta ut...
      I spend most of my money on hobbies, the rest is just a waste.

      Kommentar

      Arbetssätt...