Lungfisk!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alis
    • March 2005
    • 56

    Lungfisk!

    Jag har fått den stora"äran" att ta hand om en liten lungfisk som ingen annan ville ha... Den är ca 20cm nu o går förtillfället i mitt 240 l tillsammans med en pleco.... (ska givetvis få flytta till större när tiden är inne)Min fråga är,kan jag ha någon stimfisk för att liva upp akvariet tillsammans med Lungfisken?? Ser ju lite tråkigt ut just nu för Lungfisken ligger mest trycker under en rot tills det vankas mat..Eller kommer den att äta upp dom andra fiskarna el är den för "slö"??
    Någon mer som har en Lungfisk,vad ger ni den att äta?
    Hur fort växer dessa ungefär?
    Kanden bita mej när jag är i akvariet o "möblerar"?
    Tacksam för svar.....
    /Anna-L
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

    #2
    Är det den som finns på artbeskrivningen?
    Senast redigerad av PlatyYngel; 15 February 2006, 16:09.
    / Marcus

    Kommentar

    • THE_DUDE
      • February 2004
      • 764

      #3
      grattis! lungfirrar verkar vara roliga ...börja odla sniglar ,fick du den av en affär eller?
      småfisk tar den nog förr eller senare skulle jag tro

      jag är själv på "jakt" efter en väldigt liten lungfisk du vet inte var man kan få tag på fler i den storleken?
      http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
      ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

      Kommentar

      • Alis
        • March 2005
        • 56

        #4
        Hejsan..Njae de ser inte precis ut som den i artbeskrivningen... min är mer jämnfläckig över hela kroppen..mörkare grå/brun... har inte så långa "fenor"..Men min kanske bara är rena ynglet i jämnförelse med den på artbeskrivningen...
        Jepps,fick den från min akvarieaffär,de sa att de helt enkelt hade fått fel fisk o inte ville returnera den!
        Tyvärr,de hade bara en..
        Rolig fisk ja...Just nu håller den på å gräver i bottengruset... kommer fram med jämna mellanrum o spottar o fräser ut en massa grus..ser ut somden spyr!
        Den älskar verkligen skalade räkor.. Mumsar glatt i sej två hela varannandag (ibland varje dag då både jag o sambon gillar att mata)
        Den fick även liiiite nötfärs (gjorde köttfärssås idag,mums)odet gillade denoxå skarpt... Den ser verkligen rolig ut för den "tuggar" med hela ansiktet när den äter...Får väl köpa mej ett större akvarie tillden här krabaten... tänker nog ha den kvar ett tag för den e ju så charmig... Köper nog ett stim med nån glad tetra.... Äter han dom så äter han dom.... köper nya då vettja... !!!
        Ha detså gott...
        kram
        /Anna-L

        Kommentar

        Arbetssätt...