Fjärilsfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zappiegirl
    • January 2003
    • 3

    Fjärilsfisk

    <font size=4></font id=size4>

    Jag har en Fjärlisfisk som är mycket snäll o fredlig.
    Men de jag undrar är vad ska jag ge den för föda han vill inte äta flingfoder men gärna flugor,myggor m.m ??
    Någon som vet?
  • petruswang
    • January 2003
    • 327

    #2
    Räkmix som man själv kan göra enligt recept hör på Zoopet, eller köpa fryst i de flesta akvariebutiker. Brukar vara svårt att motstå för de flesta fiskar.

    Kommentar

    • zappiegirl
      • January 2003
      • 3

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Räkmix som man själv kan göra enligt recept hör på Zoopet, eller köpa fryst i de flesta akvariebutiker. Brukar vara svårt att motstå för de flesta fiskar.

      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>De som är problemet är att de måste flyta han gillar att hoppa efter maten, den erfarenhet jag har av fryst räkmix är att de sjunker så snabbt. Maten måste vara på ytan för att han ska äta.

      Kommentar

      • MichaelE
        • June 2002
        • 903

        #4
        min äter flingfoder och allt annat men en del ex dör pga matvägran.
        Två av mina tre dog pga det, men den tredje äter allt som han får in i munnen.
        Hur länge har du haft han, min åt bara syrsor i början men sen började han äta all slags mat (han äter mindre fiskar också).
        Mvh Michael
        Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

        Nu med både salt och sött .
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

        Kommentar

        • Jonas81
          • January 2002
          • 611

          #5
          Jag har haft dessa fiskar om de åt endast mygglarver som flöt på ytan.
          frystorkade sjunker inte så fort.
          de är väldigt fina fiskar

          //Jonas
          Jonas

          Kommentar

          • Tropfrog
            • October 2002
            • 8078

            #6
            Du skämmer bort dina fiskar. Om dom inte tar det du ger dom så sug upp det. Gör du detta några dagar så äter dom tillslut det du ger dom. Och räkmix är faktiskt väldigt bra för dina fiskar(och billigt).
            MVH
            Magnus
            min zoon

            Kommentar

            • zappiegirl
              • January 2003
              • 3

              #7
              Jag har haft han sen i somras. Har aldrig märkt att han äter andra fiskar.

              Kommentar

              Arbetssätt...