Rockor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Akvaristen
    • January 2004
    • 225

    #16
    Hej

    Grymt snygga rockor chrisson, ett par ser jag och en könsmogen hanne. Om ett tag kan nog du också ha ungar om du har tur. Ha bara bra vattenkvalite och mata bra så kommer det nog ungar där också tillslut. Man får ha tålamod om man vill ha lek men tillslut så leker de Hur stor e honan? Håll koll bara så att inte hanen är allt för agressiv och vill leka, om honan inte är redo kan de skada henne i sina försök. Alla är inte så agressiva men man ska vara på sin vakt. Min blev ganska så illa behandlad en gång innan hon blev könsmogen. Det var bara att hålla de åtskillda en vecka så var såren läkta.

    Jag hittade 5kg frysta räkor för 99kr häromdan! det är perfekt när det går åt 1kg varannan vecka hos tre hungriga rockor!

    Inga ungar än, men det rör på sig ordentligt i honans buk. skulle tippa på en till två ungar. Igentligen spelar det ingen roll hur många men det vore kul med minst två då jag skulle kunna spara en till mig själv och sälja den andra.

    Jag har tänkt att de ska gå avdelade i samma akvarium som de stora rockorna i ca en veckas tid och sedan så flyttas de till mitt 375L akvarium för att växa till sig lite innan jag säljer dem.

    nu blev det ett lite långt inlägg, vi får väl sikta på att göra rock tråden lika lång som annurlunda fiskar tråden

    Mina rockor:
    Celebrating 10 years of .xyz - over a decade of innovation! We are beginning the countdown to our decade-iversary! Over ten chapters, journey through a decade of innovation with .xyz. From its ambitious inception to quickly becoming a leader in the domain industry, each press release will unveil a year of .xyz’s history, challenges, and


    Med vänliga hälsningar

    David och rockorna!
    Senast redigerad av Akvaristen; 01 January 2006, 16:49.

    Kommentar

    • Danne_K
      • February 2005
      • 1034

      #17
      man blir ju inte direkt mindre sugen på rockor när man sitter här å läser å kollar på bilder hoppas nu bara man kan få fast jobb så man vågar köpa sig ett hus nån gång... är lite trångt i lgh med alla akvarier.. men men har blivit lovad att ja ska få fast till sommarn så har böjat kolla runt lite

      Kommentar

      • Mikael Palmberg
        • March 2003
        • 8

        #18
        Hej

        Kul att läsa att fler är intresserade av rockor.Har själv 1 Hystrix hona ca.27cmdia och 2 Leopoldi,30+35 cmdia tyvär 2 hanar,skulle järna byta den ena mot 1 hona.Kul att du fått dom att para sig.Kan du berätta lite om vattenvärde,storlek på rockorna,vad du matar med,om dom går för sig själva eller har sällskap.Mina går ihop med 1 Arowana 50 cm,några diskus,jordätare och l-malar i mitt 2300L kar.

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #19
          Ursprungligen postat av Mikael Palmberg
          Mina går ihop med 1 Arowana 50 cm,några diskus,jordätare och l-malar i mitt 2300L kar.
          är det inte spöstraff på att skriva sånt utan bild
          skämt osidå 2300liter låter rätt läckert å sitta med.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Tastyfish
            • February 2005
            • 1761

            #20
            va kan det va? typ 8-10 ggr större än minna kar?
            Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
            Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
            Måste skaffa mig fler djur!

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #21
              62.16 ggr större än mitt eller 6.13ggr större än det ja ska sparka upp under våren.

              kan nog va jäkligt kul å inreda ett sånt akvarie, i många akvarier är man ju starkt begränsad pga storleken.
              kan ju ha stenar i en del för att gå över till rötter och avsluta med växter typ.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Danne_K
                • February 2005
                • 1034

                #22
                skulle vilja veta ca pris på Leopoldi och motoro?

                Kommentar

                • Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

                  #23
                  Åled har Potamotrygon motoro, pris 2000:- och Potamotrygon leopoldi, pris 4000:-
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    • February 2005
                    • 1034

                    #24
                    ok tack för svaret är bra att ha lite koll för framtida investeringar

                    Kommentar

                    • ray
                      • January 2002
                      • 954

                      #25
                      Ursprungligen postat av Akvaristen
                      ray, jag såg att de pratade om din rocka på ett tyskt forum, det var någon som sett den när han googlat på P. sp. "mantilla".
                      det är här

                      du har en kändis i akvariet
                      David
                      Tack för länken få se om babel fish kan översätta den .

                      Kan du filma din motorohona ? det är kul med fler Alien filmer
                      Senast redigerad av ray; 02 January 2006, 22:38.
                      ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                      Kommentar

                      • ray
                        • January 2002
                        • 954

                        #26
                        Ursprungligen postat av Danne_K
                        skulle vilja veta ca pris på Leopoldi och motoro?
                        Motoro kostar från 900kr beroende på storlek och variant ,leopoldi kostar dubbelt så mycket som en motoro men det är lite svårt att få tag i nu .
                        ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                        Kommentar

                        • Akvaristen
                          • January 2004
                          • 225

                          #27
                          Jag har faktiskt ingen koll på vattenvärderna det har funkat i 4,5 år och alla mår bra och äter mycket. Det är vad jag vet. Temperaturen ligger runt 27 grader.

                          Både honan och hanen ligger runt 26-27cm i diameter. Som sällskap har de en L-200, en silverarowana 55-60cm, två stora skalarer, en annan rocka av okänd sort möjligtvis en art som ej är beskriven än och en påfågelciklid ca 26cm.

                          Ja, jag kan filma den men jag vet inte om jag hinner upp till min far innan ungarna kommer Jag ska upp till han på torsdag och då kan de ha kommit redan. Var kan man lägga upp filmen, finns det någon gratis sida?

                          David

                          Kommentar

                          • ray
                            • January 2002
                            • 954

                            #28
                            Du kan lägga upp filmen på Google
                            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                            Kommentar

                            • Akvaristen
                              • January 2004
                              • 225

                              #29
                              Jag matar mina rockor med räkor, hela strömmingar(med inälvor) samt levande fisk ibland.

                              Tack för tippset ray!

                              David
                              Senast redigerad av Akvaristen; 03 January 2006, 15:30.

                              Kommentar

                              • Pada
                                • October 2005
                                • 48

                                #30
                                Ursprungligen postat av chrisson
                                Det måste vara mycket spännande att gå o vänta på...kul...Hur gör du med ungarna?...flyttar bort dom direkt elller....

                                Jag har några bilder på vår hemsida www.ronnerivers.se under husdjur o gå in på akvariebilden...
                                Måste passa på att fråga dig var du köpte dom någon stans. Åled?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...