Vad hände med mitt spöke?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alis
    • March 2005
    • 56

    Vad hände med mitt spöke?

    Nu har jag äntligen flyttat klart... Flytten av fiskarna fick ganska smärtfritt,alla klarade sej utom min black ghost. Gjorde som jagfått tips om tidigare med vatten osv (ta med gammalt)Från tömning av akvarie till uppfyllning av gammalt+nytt vatten tog väl en ca 3 timmar. Alla fiskar såg pigga o glada ut,även spöket,ända tills jag hade i han i akvariet igen. Han fick någon sorts ryckningar,ungefär som epilepsi sen bara sten dog han..?? Gick det för fort för honom?Var det av stress han dog? Någon som varit med om något liknande? Blev självklart jätte ledsen,hade ju haft fisken i flera år,han hade sin egen charm,hämtade räkor ur handen o så... Ska nog skaffa mej en ny Laban snart,akvariet verkar så tomt utan han...
    /Anna-L
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Vet att ghosten är känslig på vattenkvaliten. Och jag har läst att man inte bör byta mer än 30-50% av vattnet vid vattenbyte eftersom de är så känsliga. Lite svårt att inte göra det eftersom du flyttade. Lät du karet gå nån dag med bakteriekultur och tex aquasafe?

    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Tenkare
      • May 2005
      • 2519

      #3
      En av mina blackisar dog när jag gjorde ett 50% -igt vattenbyte. så numera är det små vattenbyten på ca 20% 1gång/vecka. Ska flytta till hus snart så det blir att skaffa 20 st 25liter dunkar, samt ett litet kar som fiskarna kan vara i så länge.
      Hoppas att du hittar en ny blackis som kan leva upp till den som gick bort.
      Neca eos omnes, deus suos agnoscet


      Min zon Min Tenkare

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #4
        Måste bara berätta!! Idag var jag på "min" zooaffär och titta vad de hade!! En massa mini blackisar!! Har aldrig sett så små!!! Var runt 4-5cm!!
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • Tenkare
          • May 2005
          • 2519

          #5
          det hade varit härligt att få se dom så små.
          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


          Min zon Min Tenkare

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            Ursprungligen postat av Tenkare
            det hade varit härligt att få se dom så små.
            håller med.
            om du ska dit snart igen kanske du kan ta med digitalkameran ?

            sett blackisar en gång och dom va mycket fina små varelser
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • C.Ciklid
              • February 2005
              • 12055

              #7
              Ja, hoppas de är kvar då!! De var absolut bedårande!!
              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

              Kommentar

              • Alis
                • March 2005
                • 56

                #8
                Ja...

                visst e dom söta.. har oxå sett ett gäng på ca 5 cm i affären..Är nog inte många som tänker på hur stora de blir om ett tag.. Mitt lilla spöke var 25 cm när han dog... Hade tänkt o skaffa större akvarie pga honom (har 250 liter nu)..Hoppas jag hittar ett lagom stort spöke i framtiden igen,då ska jag köpa stooort akvarie till honom o aldrig flytta mer... :o .... Är nog knäpp men saknar faktiskt min black ghost..
                /Anna-L

                Kommentar

                • Tenkare
                  • May 2005
                  • 2519

                  #9
                  Förstår dig faktisk. Dom är så sköna. mina är alltid framme och snurrar runt i akvariet.
                  Ren fröjd att titta på. Dom äter ju direkt ur näven på en.
                  Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                  Min zon Min Tenkare

                  Kommentar

                  Arbetssätt...