grön kulfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slechmiinh
    • December 2004
    • 79

    grön kulfisk

    Tjenare!

    Jag ställde denna lite komplicerade frågan i sjukdomstråden men jag misstänker att det inte har med sjukdom att göra längre.

    Vår kulfisk blev efter en nitritförgiftning svart på magen, men nu veckor efteråt, så mår han jättebra men är fortfarande svart.. ibland...

    det verkar som om han kan färga sig själv.. ? Ibland är han helt vit som han skall vara..

    Är det ett normalt kulfisk-beteende? Är han parningssugen eller vad handlar det om? Han uppvisar INGA sjukdomssympom såvitt jag kan dömma.

    För mer info läs hela tråden i sjukdomskategorien.
    //Sarah
  • metex
    • June 2004
    • 56

    #2
    Beteendet stämmer exakt med vår "kula" blir välldigt ljus vid tex matning och temphöjning.
    Han är mörk när man tänder lyset, mörk när man bytt vatten = tempsänkning, mörk vid "dåligt vatten"

    Kommentar

    • slechmiinh
      • December 2004
      • 79

      #3
      då verkar ju allt vara i sin ordning då... Har du några bilder?

      tack för svaret!
      //Sarah

      Kommentar

      • Annika
        • January 2002
        • 2518

        #4
        Har sett både hos Argus och Grön kulfisk att de blir mörka nästan svarta vid stress eller när de mår allmänt dåligt.

        Kommentar

        • slechmiinh
          • December 2004
          • 79

          #5
          Jo det märktes ganska så mycket när han var nitritförgiftad, men det är ju inte alls så "kolsvart" eller vad man skall kalla det nu. Men han simmar omkring och är lycklig, vi hade ett par praktbarber som tryckte upp honom bakom doppvärmaren också. Mycket beror nog på det. Stackarn, han har fått genomlida mycket..
          //Sarah

          Kommentar

          • slechmiinh
            • December 2004
            • 79

            #6
            trodde förresten att kulfiskar (pufferfishs) blåste upp sig när de blev rädda.. Ingen som har sett det? Fast det kanske inte gäller för grön kulfisk?
            //Sarah

            Kommentar

            Arbetssätt...