black ghost

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • butter-fly
    • February 2005
    • 33

    black ghost

    Hej,
    Jag undrar om nån har Apteronotus albifrons (Black ghost). Jag har skaffat mitt första akvarium o såg den här fisken o ville gärna ha en. Jag vet inte hur svåra/lätta de är. finns det någon som har erfarenhet av black ghost??
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Mitt första råd är att du söker upp fisken i Zoopets artregister och kollar om du har tillräckligt stort akvarium....
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Triana
      • January 2005
      • 840

      #3
      black ghost är ingen nybörjar fisk.. den vill ha över 500 liter vatten och visst ser den frestade ut i affären, där kan den vara med flera av samma art och en del mindre fiskar, men detta är en köttätare... yngel tar han direkt och jag skulle tro att mindre fiskar också är mums... de vill ha i alla fall litet sand i akvariet och de vill ha levande foder.. jag tror inte att man kan få en black ghost att ta emot flingfoder osv...

      Kommentar

      • anli
        • October 2002
        • 654

        #4
        Min black ghost har jag haft ett år ungefär och är numer mindre blyg. Är framme och surfar efter små pellets och flingfoder. Ca 11-12 cm, men det är en smärt fisk så den verkar mindre. Trevlig och snäll. På sikt så blir den ju rätt stor, men det tar ett tag. Den får nog växa till sig ett år eller så innan jag törs släppa iden i mitt 900 L bland resten av monstren. Just nu går den i ett 300 L kar som naturligtvis räcker mer än väl. Ett 222 skulle väl vara lagom för en mindre BG att växa upp i.
        Ingen nybörjarfisk bör jag väl tillägga, inte på grund av rovgirighet, utan att den bör ha bra vattenvärden och möjlighet till framtida expansion.
        Anders Lindersson
        Anders Akvariesida

        Kommentar

        Arbetssätt...