mat til sötvattensmuräna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morgan
    • October 2003
    • 176

    mat til sötvattensmuräna

    Hej!

    Har fått rätt mycke info om sötvattensmuräna här på zoopet, men har en liten fråga.
    Jag har malawi ciklider i mitt 450 och där går även muränan, men jag har läst att man skall mata den med hela räckor med skal på, tar inte cikliderna skada av detta? Har också läst att man kan mata den med guppys, men risken finns att cikliderna tar dom innan muränan.

    sista frågan.....hur många gånger i veckan skall man mata muränan....varje dag eller räcker det med varanan?

    MVH
    Morgan

    Ps: någon som vet en bra sida med info om muränan...det är en Echidna rhodochilus
    Mvh
    Morgan
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=115669
  • Laggeman
    • August 2004
    • 4

    #2
    Jag ger min djupfrysta skalade räkor. Funkar prima, han älskar det och kommer fram och letar så fort jag stoppar de i vattnet. De sjunker ned och landar oftast på samma ställe, så det brukar inte dröja så länge förren han hittar dem. =) Den har blivit nästan dubbelt så lång och tjock sen jag köpte den för ett par månader sedan. 4st Black Ghost har också lyckats försvinna under den tiden, vet inte ifall det är den som vart framme, men jag har inte hittat några rester av dem i alla fall. =/ Hur som helst så är det kungen i akvariet tillsammans med 2 Pleco's. Resten kommer på delad 2'a plats. =)

    Han får mat ca 2-4 ggr/vecka beroende på hur mycket han får åt gången.
    MVH/ Lagge
    www.laggeman.nu

    Kör numera endast saltvatten. Kolla in hemsidan för bilder och info.

    Säljes: 1st 220-liters alurams akvarie och 2st 400W MH.

    Kommentar

    • MichaelE
      • June 2002
      • 903

      #3
      du har ju redan skrivit denna fråga, så varför startar du en ny tråd.
      Gör en sökning på sötvattensmuräna så får du upp en heldel info.
      Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

      Nu med både salt och sött .
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

      Kommentar

      Arbetssätt...