Snabeldjur?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickitickitavi
    • January 2005
    • 46

    Snabeldjur?

    Undrade över elefantfiskarna..vad ska man tro är de mycket känsliga eller? De verkar ju iaf oerhört trevliga både i sätt och utformning så det blir nog att man skaffar några om de inte är för känsliga..
  • Triana
    • January 2005
    • 840

    #2
    jagg minns det som att de kan vara aggresiva mot artfränder.. men jag minns inte säkert..

    vad har du för sand? sanden är viktig.. den ska vara finkornig

    Kommentar

    • Rickitickitavi
      • January 2005
      • 46

      #3
      Just nu är det blandad engelsk sjösten, allt från 2 mm till 12 kanske. Tycker själv det är för grovt, även för mina växter väl? Ska nog blanda ut den med 2/3 till av 2 mm gruset, borde väl funka för de små snablarna?

      Kommentar

      • Morellen
        • November 2003
        • 4349

        #4
        Ursprungligen postat av Rickitickitavi
        Undrade över elefantfiskarna..vad ska man tro är de mycket känsliga eller? De verkar ju iaf oerhört trevliga både i sätt och utformning så det blir nog att man skaffar några om de inte är för känsliga..
        De kan vara väldigt känsliga, speciellt de små. Dessutom oerhört kinkiga med maten. De behöver fin sand, stora ytor, ordentliga täckglas på akvariet, väldigt gott om gömställen och kan vara väldigt griniga mot andra fiskar. Man skall antingen ha en ensam eller så minst fem st (färre så mobbar de ut varandra har jag läst)
        Skulle verkligen råda dig att tänka efter noga innan du skaffar några. Jag ångrar fortfarande att jag en gång impulsköpte en. Till slut svalt stackarn ihjäl eftersom den vägrade äta annat än frysta röda mygg (som nog inte är den mest näringsriktiga kosten).
        De gör sig nog bäst i ett rejält tilltaget artakvarium.
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

        Kommentar

        Arbetssätt...