Black ghost frågor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • black_ghost
    • December 2004
    • 6

    Black ghost frågor?

    Tja.
    Har inget för mig så det kanske är någon annan som som undrar något om t ex Ghosts har en 30cm+ are.
  • nilssonnet
    • January 2004
    • 603

    #2
    Näe, egentligen inte, är rätt nöjd med min (runt 15 cm). Hur gammal är den?
    Na klar!

    Kommentar

    • anli
      • October 2002
      • 654

      #3
      Ok, hur lång tid tar det innan de blir typ 30 cm?
      Har en liten rackare på ca 10 cm själv...
      Vad matar du den med?
      Min gillar små pellets eller mygg.
      Anders Lindersson
      Anders Akvariesida

      Kommentar

      • nilssonnet
        • January 2004
        • 603

        #4
        Mitt spöke älskar mysis (det första jag fick den att äta), trycker i sig en hel ruta per matning.

        Edit: Håller Black Ghosten fortfarande bara till bakom bakgrunden?
        Na klar!

        Kommentar

        • black_ghost
          • December 2004
          • 6

          #5
          Tja!
          Det har tagit ca: två år för min ghost att nå 30, han var ca 15 när jag fick honom.
          Matar honom med väldigt variarad kost tex röda mygg, hela räkor, grönsaker, oxhjärta, småfisk.
          Men mest med räkmix nu på senare dar.
          Hans place är ett 4" tegelrör där han men igen annan har tillträde.
          Han kikar fram lite då o då,men är det mat på G så tar det inte många sekunder innan han är framme.
          Mvh ghost.

          Kommentar

          • nilssonnet
            • January 2004
            • 603

            #6
            Så dom är så hårda på att hålla sitt revir? Mitt spöke jagar ut alla malar som simmar in i dess grotta.
            Na klar!

            Kommentar

            • rennicke
              • November 2003
              • 335

              #7
              Mitt spöke är framme hela tiden och fladdrar runt. Totalt orädd för de andra fiskarna. Mina ciklider bråkar en hel del men rör aldrig spöket. Han bryr sig heller inte om dem när det vankas mat utan brottas med de andra om godbitarna.

              Han äter allt de andra äter, ärter, oxhjärta, mygglarver, räkor, räkmix, algtabletter... Det enda han inte äter är gurka

              Det är riktigt kul att han lärt sig ta mat vid ytan också, han är ofta uppe och äter av ciklidpellets jag lägger ned ibland. Det smackar ljudligt när han är uppe och äter

              Min andra knivfisk, en afrikansk, är däremot mycket blygare. Han gömmer sig i en ihålig plaststen hela dagarna och kommer bara ut på kvällen när jag matar.

              Annars tycker jag spöket är en riktigt rolig filur som inte verkar växa alltför snabbt, så man får väl ha kvar honom ett tag innan han växer ur
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


              Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

              Kommentar

              • THE_DUDE
                • February 2004
                • 764

                #8
                det låter coolt med en bg som är framme på dagen. jag bytte in min för att den bara gömde sig hela tiden. =/
                http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                Kommentar

                • black_ghost
                  • December 2004
                  • 6

                  #9
                  Till rennicke!
                  Går ghosten bra ihop med den afrikanska kniven?
                  Och hur stora är de?
                  Mvh ghost

                  Kommentar

                  • anli
                    • October 2002
                    • 654

                    #10
                    Ursprungligen skickat av nilssonnet
                    Mitt spöke älskar mysis (det första jag fick den att äta), trycker i sig en hel ruta per matning.

                    Edit: Håller Black Ghosten fortfarande bara till bakom bakgrunden?
                    Gissar att det är min du menar, och den är numer framme å surfar om dagarna på sitt eget knäppa vis. Läkar det mesta utom grönt, som väntat. Och jag gissade fel på längden 15 cm är han...
                    Håller honom i ett 332 lites kar på jobbet tillsammans med chokldciklider, L-malar och corydoras. När han blir ordentligt stor..30+ minst, så får han hoppa i 900 baljan här hemma.
                    Anders Lindersson
                    Anders Akvariesida

                    Kommentar

                    Arbetssätt...