Vilka fiskar ihopp med malawi ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pascal
    • October 2002
    • 143

    Vilka fiskar ihopp med malawi ciklider

    Hej!

    Vilka fiskar är mest lämpliga ihopp med malawi ciklider! Det kunde ha varit trevligt att ha lite annat med!
    Mvh /Pascal
    -------------------
    Our attitude toward life makes every possible difference to our living.
  • imported_n/a
    • September 2002
    • 190

    #2
    Hej
    beroende på inredning o storlek på kar,kan du prova nån afrikans tetra(jag har haft utan problem)tex Alestes longipinnis som jag hade ihop med mbunas(malawiciklider),eller tex alestes imberi(röd kongotetra),även vissa tetror från sydamerika kan funka tex colombiatetra,Även en hel del malar går.Kruxet är att dom fiskar som går ihop med malawifiskar ska tåla lätt basiskt vatten och hårdhet på vattnet.Mina malawi brydde sig inte ett dyft om tetrorna,men om dom är bäst lämpade vet jag inte iofs.Många gruvar sig i sju akter att blanda fisk från olika världsdelar,men om dom har någorlunda liknande krav på vatten så tycker inte jag att det spelar nån roll,huvudsaken är att det funkar o fisken trivs.

    Kommentar

    • pascal
      • October 2002
      • 143

      #3
      Oj! jag trodde aldrig att så många andra arter kunde man ha ihopp med ciklider. Dem Alestes longipinnis är jätte vakra!! Jag hittade inga info om colombiatetra!!

      En nybliven biten aqvaristen
      Mvh /Pascal
      -------------------
      Our attitude toward life makes every possible difference to our living.

      Kommentar

      • imported_n/a
        • September 2002
        • 190

        #4
        hej igen
        Naturligtvis så bör man inte blanda dessa ihop med rovmalawi,men det har inte du va?kollade på tidigare inlägg från dig o uppfattade att du höll mbunas.Vill också säga det,att detta är mina erfarenheter.Höll mina i ett långt kar på 2 meter med ett stenröse i varje ände och en sandzon i mellan,glest planterat med vallisneria.

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Hej Pascal
          En art som du eventuellt skulle kunna ha tillsammans med dina Malawi är Tanganyikakillin.
          http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=290
          Jag har själv ingen erfarenhet av att hålla dessa tillsammans, men jag tror att det skulle funka.

          Guy

          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • pascal
            • October 2002
            • 143

            #6
            Tack igen!
            Jag blev nu väldigt intresserad och kommer att undersöka saken lite djupare. Det låter som lite utmaning.
            Jag återkommer med det!!

            En nybliven biten aqvaristen
            Mvh /Pascal
            -------------------
            Our attitude toward life makes every possible difference to our living.

            Kommentar

            Arbetssätt...