elefantnosfisk, nya frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    elefantnosfisk, nya frågor

    Hej
    Jag har funderat på att flytta över mina praktbotior till 300 L så att de skall få mer plats att växa på. Men där har jag en elefantnosfisk och nu undrar jag om det funkar ihop eller kommer botiornas eviga knackande att irritera den? Botior kan ju irritera vad som helst när de är på det humöret...

    Kan man i framtiden skaffa sällskap till "elefanten" (när jag fått mitt drömda 700 liters) eller är det helt kört nu när den gått och tjurat som ensam elefantfisk?
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)
  • Myzco

    #2
    elefanten kommer säkert att hämnas genom att skicka ström på botiorna....mohaha

    Kommentar

    • Morellen
      • November 2003
      • 4349

      #3
      inga fler teorier?
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

      Kommentar

      • mats41
        • February 2004
        • 593

        #4
        I början kommer nog elefintisarna undra vad de är men dom vänjer sig snabbt.
        Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

        Kommentar

        • Royal Theed
          • June 2004
          • 105

          #5
          Elefantfiskar vill ha realtivt lungna fiskar i sin omgivning, men du kan ju alltid prova och hoppas på det bästa.
          750 liters tidvatten med slamkrypare, Periopthalmodon septemradiatus och 200 liters med ny indisk ännu ej vetenskapligt beskriven art.

          Kommentar

          • shpend
            • August 2002
            • 2010

            #6
            Tror inte ens att elefantnosfiskarna tar upp det för att det är inte ens i närheten av elefantnosarnas komunikations frekvens. Den stör dom lika mycket som den skulle störa guppys.

            Kommentar

            • micca
              • December 2006
              • 15

              #7
              har en elefantnosfisk.. Han gick nyss ihop med mina nyfödda Guppyyngel och han gjorde dem igenting =) Elefantfisken e snäll mot andra så länge dem e snäll mot honom / hon. men blev varnad i affären att inte köpa Cilklider eller skalarer och ha ihop..

              Min elefantfisk "Dumbo" går i hop med ålar å malar av ala olika slag =)

              Mvh mikaela
              Fiskar

              Kommentar

              Arbetssätt...