Fiskar med personlighet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    • November 2003
    • 724

    #16
    Lamprologus ocellatus, utan tvekan. Läs vad jag skrivit om den här:
    http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6635
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Neptun
      • March 2004
      • 719

      #17
      Snäcklekare (Lamprologus Multifasciatus) är helt underbara. De gräver som bara den, och flyttar snäckorna i karet. De spottar sand på varandras snäckor och jagar varandra lite smått.
      De kan dock vara lite skygga de första minuterna om man sitter för nära karet.
      "Failure does not require planning"

      Kommentar

      • Kid
        • February 2004
        • 183

        #18
        Mina pakistanbotia har ett väldigt konstigt beteende.

        De sover/vilar på ryggen eller på sidan!! Ser ut som om de är döda: likbleka ligger på sidan eller rygg och andas knappast! Har trott att de var döda en gång och petade på en med en pinne och då ryckte den till (blev störd i sömnen) sneglade lite åt pinnen, och lade sig återigen på rygg och sov!!

        Från att fara runt som galningar på botten åker de ända upp till ytan för att käka. Detta gör de upp och ner!! De simmar typ med magen på undersidan av ytan och "knackar" medan de äter.

        Vanligtvis tycker de om att ligga tätt bredvid varandra, men ibland tål de inte varandra. Någon gång fick jag ingripa för att de inte skulle slå knut på varann när de brottades och bets i en liten grotta!

        Jag har botiar med mina malawis och ibland så får de för sig att utmana ödet genom att helt plötsligt "klistra" sig vid sidan på en mbuna och simma med, oavsett hur denna försöker skaka av sig pakistanaren!

        Japp, det var mina pakistanare det!
        /Kid

        Kommentar

        • Gustav
          • February 2004
          • 377

          #19
          Måste helt klart säga guldfisk/slöjstjärt. Alltid någon fuffens (oftast involverande mat) på gång. Men jag lär knappast vara opartisk
          http://www.svekub.se
          Min Zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...