Dario tigris

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zombivarg

    • December 2015
    • 249

    Dario tigris

    Jag undrar om jag kan ha Dario tigris ihop med ett par Ivanacara adoketa eller med ett par Apistogramma borellii?

    Jag ska starta upp ett 222L kar, så fort jag silikonat om det och försäkrat mig om att det är vatten tätt, och funderar över lite olika fiska som jag eventuellt skulle kunna ha.
    Lutar mest åt Asien både i fisk val och växter.
    Men jag skulle gärna vilja ha någon lite större fisk, ska annars mest ha mindre fiska, och då jag inte hittade några under Asien som intresserade mig så funderade jag på ett par Ivanacara adoketa, ihop med dom övriga fiskarna så ska dom funka med ph, temperaturen och att dom vill ha lite skuggigt.
    Funderar även på ett par eller trio av Dario tigris, men här vet jag inte om tigris skulle funka med adoketorna, då jag inte har någon erfaren het av någon av dessa två.
    Så nu hoppas jag att någon här vet och kan hjälpa mig att ta ett bra beslut.
    Ingenting är satt i sten då jag just nu håller på att rensa bort gammal silikon för att sedan börja silikona om akvariet, så jag har några månader på mig att fundera och hitta rätt fiskar.
    Vet inte om ni är intresserade av att veta vilka andra fiska jag funderar på men skriver upp dom här under, ska så klart inte ha alla utan dessa sorterna är några som jag funderar över att ha ett eller två stim av.
    Sen blir det nog någon kuhlii-ål, passande räkor, några sniglar, några otocinclus och kanske någon annan rolig mal.

    Tanichtys albonubes- Kardinalfisk
    Trigonostigma espei- Drottningrasbora
    Iriatherina werneri- Trådfensregnbåge
    Danio margaritatus- Galaxyrasbora
    Boraras brigittae- Moskitrasbora

    Bara ös på med era egna erfarenheter, råd och ideer.
Arbetssätt...