Kulfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • March 2003
    • 320

    Kulfisk

    Ang kulfisk,när man läser info om den så står det att den är enormt giftig,men hur kan man då ha ett sånt i akvarium?Tänk om man håller på med tex växter och man kommer åt den o får en reva?..Farligt!?Hoppas det blev på rätt ställe jag skrev frågan..
    M-L
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Den är väl bara giftig om du äter köttet, inte tar på den...

    Kommentar

    • imported_n/a
      • March 2003
      • 320

      #3
      Man brukar ju föralldel inte köpa fisk på zoo som man ska äta,det brukar jag åtminstone köpa på ICA!Strömmingsfile`är ju gott..
      M-L

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        #4
        Nix.. .framförallt så blir det väldigt dyrt om du ska äta dig mätt på kulfisk... Japanerna lär ju tydligen kunna tillaga den så den inte blir giftig och sen äta den som sushi...

        Som sagt så är giftigheten knappast något problem, tänk istället på att den kan käka fenor... Det är inte alla som gör det men dom flesta...

        Kommentar

        • imported_n/a
          • March 2003
          • 320

          #5
          Hahaha,touche! Skönt o höra, med andra ord vågar jag behålla dom 2 jag köpte idag utan o va rädd o bli förgiftad?
          M-L

          Kommentar

          • Robot
            • February 2004
            • 1174

            #6
            Javisst.. Såvida du inte suger i dig en av misstag när du ska byta vatten och drar igång häverten.. haha..

            Kommentar

            • imported_n/a
              • March 2003
              • 320

              #7
              Tvi vale va äckligt!!
              M-L

              Kommentar

              • imported_n/a
                • March 2003
                • 320

                #8
                ...förlåt,glömde en sak,hur kan man reagera då OM man nu skulle mot all förmodan skada sej?..
                M-L

                Kommentar

                • imported_n/a
                  • March 2003
                  • 320

                  #9
                  Är det nån som har hört att det skulle ha hänt nåt dyl i samband med allt det jag har frågat om..?
                  M-L

                  Kommentar

                  • gosatta
                    • December 2002
                    • 2669

                    #10
                    Tetrodotoxin är en av de starkaste gifiterna som finns i naturen, i Japan dör ca 100 personer per år efter att ha ätit "fugu" (ca 50% av alla som blir förgiftade).

                    Att någon skulle ha blivit förgiftad i akvariesammanhang har jag aldrig hört talas om MEN man ska nog alltid ha det i bakhuvudet när man håller på med kulfiskar att dom faktist är dödligt giftiga.
                    /Mats Åhrman
                    http://www.gosatta.org
                    http://www.stockholmsciklidklubb.com
                    http://www.ciklid.se

                    Kommentar

                    • imported_n/a
                      • March 2003
                      • 320

                      #11
                      Erkänner att jag gjorde en blunder när jag min dumma nöt köpte kulfiskarna! Ångrar mej djupt Men som sagt erkänner min dumhet..GÖR inte som jag gjorde ,det var ju ett impulsköp ,LÄS på innan ni köper fiskar så slipper ni gå igenom samma skit som jag!Men ialla fall-ringde zooägaren och sa samma sak till han, han sa åt mej och komma tillbaks med dom vilket jag nu har gjort,och har istället köpt ett stim neontetror,NU vet jag ialla fall vad jag har köpt...Jaaa usch va dum man kan känna sej,men man lär sej så länge man lever...
                      M-L

                      Kommentar

                      Arbetssätt...