Black Ghost

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nilssonnet
    • January 2004
    • 603

    #31
    I butik där den kom från såg jag att en annan, visserligen större, Black Ghost åt röda mygglarver, så jag antar att den inte var helt utsvulten (den jag köpte fick säkert liknande käk, bägge gick med discusar)...
    Na klar!

    Kommentar

    • Danne_Manne
      • February 2004
      • 34

      #32
      Många butiker kör med röda mygg som enda frysfoder, och det är klart att det finns inte många fiskar, som inte tycker att det är gott.

      Kommentar

      • nilssonnet
        • January 2004
        • 603

        #33
        Ny fråga: Hur lång tid tar det för en Black Ghost att hitta käk om det ligger långt borta från den, typ om spöket är vid ena kortväggen och maten hamnar vid andra kortväggen (vi säger två meter för att ta ett extremfall)? Dvs hur effektivt är dess elektriska organ? Fungerar det bättre om det är mycket mat det handlar om, eller kan den hitta en enskild mygglarv med det?
        Na klar!

        Kommentar

        • nilssonnet
          • January 2004
          • 603

          #34
          Bad news: Spöket har dött. :o(
          Är det lönt att prova att igen, affären hade en Black Ghost storleken större, typ 20 cm, för 395 pix?
          Na klar!

          Kommentar

          • Robot
            • February 2004
            • 1174

            #35
            Min dog oxå... tror den dog av matbrist då mitt vatten är perfekt..

            Kommentar

            • ShadowDawn
              • August 2003
              • 313

              #36
              Ge nu inte upp!
              Min första dog också (tror att den blev uppäten av min största öronål), men jag köpte en ny, lite större, och den lever och äter med enorm aptit.
              Den är då verkligen snabb när det kommer räkor eller något annat gott i karet och jag kan ibland se att den kniper räkor ur munnen på cikliderna eller ålarna.
              Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

              Kommentar

              • nilssonnet
                • January 2004
                • 603

                #37
                Jag köpte en ny samma dag som min andra dog, ingen tid att slösa! :o) Var lite större, kostade 150:-, och dör denna också knallfall blir jag sur!
                Na klar!

                Kommentar

                Arbetssätt...