Hur stort

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Solo
    • December 2003
    • 142

    Hur stort

    Min fråga är : hur stor yta vill en vuxen paroon förfoga över. Jag vill inte veta literantal då jag redan vet att det ska vara minst 30 000 liter. Men hur stort? 4 - 5 meter i kvadrat? mer? mindre? Hur djupt? Mycket strömt? Lite strömt? Ingen ström i vattnet? Är den stimfisk som stor? Jag har letat länge på internet och på zoopet men jag måste göra fel i min sökning för jag hittar ingen info om paroonen. Tacksam för svar.
    Ampullariafarm i 300 & 500 liter.
  • David B
    • December 2002
    • 507

    #2
    Hej Solo,

    gå in på "sök" här på Zoopet och skriv in "paroon" och du får upp sju sidor med ämnen och debatter och frågor där paroon" har nämnts. Bara att klicka och börja söka.

    Lycka till,

    David B.

    Kommentar

    • Solo
      • December 2003
      • 142

      #3
      Hej igen. När jag går in på sök och skriver in paroon så kommer det fram "inga träffar" på alla kategorier. Jag har också försökt med paroon på söket om sötvattensfisk men får också där svaret "inga träffar". Är det min dator eller är jag bara knasig som inte hittar?
      Ampullariafarm i 300 & 500 liter.

      Kommentar

      • FI
        • January 2002
        • 1153

        #4
        Fullvuxna paroonhajar vet vi nog inte så mycket om men ett cirkulärt kar är förmodligen bäst eftersom deras största problem är att de ofta slår sig i nosen och ögonen då de krockar i rutorna. De gillar även att cirkulera och är alltid i farten så om ett cirkulärt kar är uteslutet så borde ett kar med både bra längd och bredd fungera ganska bra.
        4 x 5 x 1,5 meter ger 30000 liter, ett sånt kar hade säkert varit kanon.
        Om det ska vara strömt eller ej törs jag inte svara på.
        Här finns lite bilder på folk som har fiskat upp paroonhajar, kanske kan du luska ut något genom att titta på dessa bilder.
        http://128.242.42.118/gallery/imagedata.asp?cat=chaocatfish

        Stooora fiskar...

        Mvh Fredrik Isaksson
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • David B
          • December 2002
          • 507

          #5
          Gå in "här ovanför" och klicka på "sök" som är placerat mellan "Senaste dygnet" och "Dagböcker".
          Skriv in "paroon" och klicka på "sök".

          Då dyker det upp sju sidor i ämnet.

          Vet inte ifall det fungerar med den här länken men gör ett försök i alla fall.

          http://www.zoopet.com/akvarium/forum/search.asp?mode=DoIt

          / David B.

          Kommentar

          Arbetssätt...