Vilka fiskar i akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sassabarill
    • December 2003
    • 1

    Vilka fiskar i akvariet?

    har ett akvarie på ca 250 liter där ja har en konstig blandning av fiskar. Massa olika sorter och jag vet inte vilka jag ska ha kvar, vilka jag ska köpa fler av o.s.v.
    just nu har jag två stycken guramis, två små papegojfiskar, en svärdbärare, enn palettciklid, 8 neontetror, två stora skivtetror och två väldigt små algätare (vet inte vilken sort...)
    någon som har något bra förslag på hur jag ska göra? papegojfiskarna och skivtetrorna vill jag gärna ha kvar.
  • Alva
    • May 2003
    • 434

    #2
    tyvär vill båda dom ha lite större akvarier...
    <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

    Kommentar

    • Elana
      • April 2003
      • 239

      #3
      Om det är hybriden papegojciklid du har så kommer dom med stor sannolikhet se till att akvariet avbefolkas när de blir lite större...
      Till den storlek du har på akvariet så skulle jag ge rådet att plocka ut alla fiskar utom papegojorna och algätarna och låta de andra fiskarna få bo i ett eget, större akvarium ( med tanke på tetrorna).
      Mvh
      Elana
      Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Både papegojorna och skivtetrorna behöver ett större akvarium så om du skall behålla dessa så behöver du ett betydligt större akvarium som Alva skriver. Som Elana skriver lär också neonerna att ligga i farozonen för att bli uppätna av främst papegojorna.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...