Afrikansk pilnäbb......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • panzerkat
    • November 2003
    • 170

    Afrikansk pilnäbb......

    ett råd till alla som skaffar en sån här (jag är stolt men stressad ägare), du kan inte ha den ihop med mindre fiskar alls. den har snott alla sebrafiskar snart, fjärilscikliderna och siktar nu in sig på hajmalarna (!) det bör tilläggas att min än så länge bara är ca 12 cm....dom är mycket djärva och utpräglade jägare. specialakvarium kan behövas också eftersom det är en relativt känslig fisk.
    för dom som inte vet blir dom upp till 40 cm också

    men dom är så snygga så att det nästan är värt farorna. fast lite knäckt blir man av att hitta döda fiskar i grottan....
    black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.
  • MichaelE
    • June 2002
    • 903

    #2
    Vad kostade den?
    Har själv en eldål som jag bara "avgudar".
    Äter din dött foder?, min hae jah haft i typ två år eller så och den äter bara mask och fisk, jag har prövat allt för att få den att börja äta dött men det e omöjligt.
    Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

    Nu med både salt och sött .
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

    Kommentar

    • klassisk ära
      • July 2003
      • 64

      #3
      "för dom som inte vet blir dom upp till 40 cm också"

      Är det Aethiomastacembelus elipsifer du har?

      Mikael

      Kommentar

      • panzerkat
        • November 2003
        • 170

        #4
        Ursprungligen skickat av MichaelE
        Vad kostade den?
        Har själv en eldål som jag bara "avgudar".
        Äter din dött foder?, min hae jah haft i typ två år eller så och den äter bara mask och fisk, jag har prövat allt för att få den att börja äta dött men det e omöjligt.
        min kostade runt 100 spänn eftersom den är så liten just nu (men inte liten i humöret!! den åt direkt ut handen.....mycket tuff och orädd)

        jag har bara haft den en vecka än så länge, under denna tid har den ätit mygglarver, mina fjärilsciklider och sebrafiskarna...
        med dött foder..kan du vara mer specifik?
        black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

        Kommentar

        • panzerkat
          • November 2003
          • 170

          #5
          Ursprungligen skickat av klassisk ära
          "för dom som inte vet blir dom upp till 40 cm också"

          Är det Aethiomastacembelus elipsifer du har?

          Mikael
          stämmer bra det. fast dom blir nog ännu längre, frågan om dom blir så stora i akvarium
          black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

          Kommentar

          • tommpa
            • October 2003
            • 69

            #6
            Min är ca 12 cm oxå, fast den äter inte upp mina drottningsrasboror. Än så länge iaf... =)
            Kröken - det enda raka!

            Kommentar

            Arbetssätt...