Överbefolkat både ovan och uppe?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zamad
    • May 2003
    • 310

    Överbefolkat både ovan och uppe?

    Har precis inskaffat mig 7st guppys till mitt ca 45l akvarium. Jag kommer inte ha i nå mer fiskar utifrån eftersom 7st guppys är väl ändå rätt maxat. MEN! Har länge velat testa att få några ancistrusar att leka.. Så skulle det fungera att kanske ha i en 2-3 ancistrusar med 7 guppys i ett 45l akvarium?? Jag tror inte jag kommer ha nå problem med värdena eftersom jag lär behöva byta 50% vatten en gång i veckan.

    Snälla svara om ni kan!!

    Mvh Daniel
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    #2
    Har en ancistrus (skäggmunsmal) i ett 30 l kar. Tror faktiskt att det skulle bli för trångt med 2 st fullvuxna individer i ett 45 l. Enda skälet till att jag inte har flyttat honom är att han trivs så bra där, samt håller efter algerna.
    Björn Forsberg

    Kommentar

    • Zamad
      • May 2003
      • 310

      #3
      Okej, då är det bara att glömma ha fler än 1 ancistrus i 45l.. annande nästan det från början ändå=)

      Skulle det fungera att ha några Corydras (stavar nog fel, orkar inte kolle upp hur det stavas igen:P) eller ottosar istället?

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        Du skulle ju kunna testa att ha en hanne i 45 l och en hona i något annat kar. Testa sedan att släppa ihop dem i 45:an och få dem att leka, sedan är det bara att flytta honan igen... När hannen släppt ynglen måste du flytta honom också...
        Ett himla fiskpytsande blir det... dessutom trångt med alla yngel med 7 Guppysar som säkert också producerar en del bebisar...
        Bäst är det nog med ett större kar...
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • Zamad
          • May 2003
          • 310

          #5
          Jo det är sant, förmodligen kommer jag ha ancistrusar i mitt 250 eller 320l akvarium men jag är fortfarande osäker på om de skulle klara sig så bra? malawisar kan vara rätt så aggresiva mot malar.
          Hade en gång en näbbciklid som fightades med gibbicepsen dynget runt..

          Hur lång tid tar det för att kunna könsbestämma ancistrusarna?? När man köper dom är dom oftast mycket mycket små=(

          MvH Daniel

          Kommentar

          Arbetssätt...