Paroonhaj Information?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Excido
    • September 2003
    • 144

    #31
    citat:Räknas "Paroon hajen" in under hajsläktet, eller kallas den haj bara för att den är lite lik en haj (som liten i allafall).


    Den ingår i familjen Pangasiidae som är en malfamilj - den är alltså en mal och inte en haj.
    Det var som jag misstänkte då. Jag tror inte att "Paroon hajen" skulle vara så attraktiv att köpa om den helt enkelt kallades "Paroon mal". Imponeringsfaktorn skulle bli mycket mindre likaså.

    Eller?

    //E
    //E

    Bättre att tiga och tas för en narr än att tala och undanröja varje tvivel.

    Kommentar

    • walle_1
      • April 2003
      • 221

      #32
      Hult:
      Hoppas att det inte får motsatt effekt bara. Kanske tycker många att det är helballt med en så stor fisk och alla springer och köper en.


      MVH Martin
      http://m1.271.telia.com/~u27102612/

      Kommentar

      • Framerate
        • July 2003
        • 118

        #33
        Ursprungligen skickat av Excido
        citat:Räknas "Paroon hajen" in under hajsläktet, eller kallas den haj bara för att den är lite lik en haj (som liten i allafall).


        Den ingår i familjen Pangasiidae som är en malfamilj - den är alltså en mal och inte en haj.
        Det var som jag misstänkte då. Jag tror inte att "Paroon hajen" skulle vara så attraktiv att köpa om den helt enkelt kallades "Paroon mal". Imponeringsfaktorn skulle bli mycket mindre likaså.

        Eller?

        //E
        Tror du har rätt!!
        Den ser ju inte ens ut som en haj.
        Ganska ful och fånig fisk den där päronmalen.

        Kommentar

        • MichaelE
          • June 2002
          • 903

          #34
          Jag var i en zooaffär för ett tag sedan, dom hade Paroonhajar i ett av akvarierna.
          Efter ett tag fick en lite flicka syn på dom och frågade sin mamma om hon kunde få en, då frågade mamman en anställd hur stor den skulle bli, han sa att den skulle bli runt en meter.
          Då sa mamman till sitt barn att dom inte kunde köpa den, ungen börjar stor böla och efter tre fyra minuter frågar mamman om dom kan köpa den.
          Den anställde säger att det går bra och sen håvar han upp fisken och mamman köper den.
          P.S. dom hade ett 110l kar.
          Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

          Nu med både salt och sött .
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

          Kommentar

          Arbetssätt...