dansande eldstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmily
    • November 2002
    • 85

    dansande eldstjärt?

    Jag har 1 eldstjärt som är ovanligt snäll, Edlis. Och idag köpte jag en till bara för att kolla om de gick ihop eftersom eldstjärtar är en av mina favvisar. Så jag slog ihop de, de började "dansa" tillsamans. De simmade brevid varandra och gjorde exakt samma rörelser samtidigt. otroligt stilit!Men nu till frågan, varför gjorde de så? jag har iaktagit de nu efter att ha lemnat de ensama och inget våld har tyckts varit in blandat...
  • sim
    • May 2003
    • 18

    #2
    Har man två eldstjärtar i samma akvarium (om det inte ar en väldigt stor burk) så brukar det sluta med att den ena blir ihjälslagen eller i bästa fall rejält sönderslagen av den andra.
    Parsimmningen som dom håller på med är antagligen förspelet på bataljen.
    Lycka till i alla fall.
    Hälsningar Stefan!

    Kommentar

    • AndreasN
      • July 2003
      • 2732

      #3
      De visar upp sig för varandra och när en av dem är tillräckligt säker på att han kommer kunna klå ner den andra smäller det.
      540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

      Kommentar

      • Emmily
        • November 2002
        • 85

        #4
        <font color="navy"></font id="navy">Ha de var visst en hane och en hona, de har lagt rom...

        Kommentar

        • Emmily
          • November 2002
          • 85

          #5
          har tagit bort den ena till skolan då de började fajtas, men har honan kvar + rommen

          Kommentar

          • AndreasN
            • July 2003
            • 2732

            #6
            Härligt! Nu får du ha nyckläckt artemia redo för att ge dem bästa möjliga foder.
            540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

            Kommentar

            Arbetssätt...