roliga fiskar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ivan
    • September 2002
    • 135

    roliga fiskar...

    du som läser detta skriv vilken fisk du tycker har det roligaste beteendet...
  • TaNk girL
    • July 2003
    • 153

    #2
    Det beror väl på vad man tycker är roligt ;-)
    Botior brukar ha mycket hyss för sig...
    ***Var ska man lägga näsan om inte i blöt?***

    Kommentar

    • Jocke89
      • July 2003
      • 74

      #3
      Hara malar och Humla malar e roliga..
      74 Liter- Humlamalar och rödciklider.
      Ska byta över till saltvatten snarast

      Kommentar

      • Crille_d2
        • February 2003
        • 300

        #4
        Fräckaste fiskarna jag vet är arowana och clariasmalar. Dock är det inte så många som håller med mig....
        Mvh//Christofer
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=69287

        Kommentar

        • gugges
          • May 2003
          • 893

          #5
          Min ansictrus är klart den mest roande fisken jag har iallafall! inte så länge sen jag började med akvarier o fisk och bara såg den som städpersonal, har blivit helt tokig i L malar nu
          Guardians Of Catfish - www.goc.se

          Kommentar

          • Bubblan89
            • November 2002
            • 1220

            #6
            <font color="blue">Kampfiskar, Slöjstjärtar, Pakistanbotior och Praktbotior
            Kampfiskar för att dom alla har så olika personligheter
            Slöjstjärtar för att dom ser så knubbiga ut, och är snälla mot allt och alla
            Pakistan och Praktbotiorna kan man aldrig tröttna på full rulle från morgon till kväll. Kommer till och med upp till ytan när man matar dem.
            Mvh//Sarah</font id="blue">

            Kommentar

            • MikaelE
              • December 2003
              • 350

              #7
              Crille, jag håller helt med dig angående Arowanan...funderar på att köpa en 1000-litare bara för att kunna ha 1-2 såna...wow alltså. Har sett en del fullvuxna (70-80 cm) och det är FETT
              Discusbilder -----&gt; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=150569
              Skriv gärna kommentar!

              Kommentar

              • Psykopistolen
                • July 2003
                • 17

                #8
                Crille d2: Jag håller med om arowana. Har själv haft en som blev ordentligt stor (40 cm) i mitt 540-liters, men jag var släpphänt med skötseln och det fisk till slut dödlig utgång
                En rolig grej var att den hoppade upp i "balken" mitt i akvariet (den för att hålla uppe täckglaset du vet) och vågade sen inte simma förbi den utan höll sig hela tiden i ena halvan av akvariet
                Den vågade inte simma förbi förrän jag satte en gummislang runt "balken"...

                Rovfiskar (allra helst stora sådana) brukar vara intressantare att studera än små stimmfiskar.

                Kommentar

                Arbetssätt...