Sjöhästar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mirja
    • May 2002
    • 4

    Sjöhästar

    Jag har hört (från osäker källa dock) att sjöhästar ska finnas för sötvattensakvarium. Kan det verkligen stämma, jag har letat på nätet men ej hittat något. Och om det stämmer, var hittar jag info om dem och ev. var kan de finnas att köpa?

    /Mirja

    Mimmi
  • peyman
    • May 2002
    • 416

    #2
    Kanske i plast!
    Nej det finns inga sjöhästar för sötvatten.

    mvh.
    // Peyman

    Peyman Zehtab-Fard
    Uppsala

    Kommentar

    • peyman
      • May 2002
      • 416

      #3
      Sökte vidare, sötvatten sjöhästar verkar vara som Loch Ness monstret. En del säger att de finns och andra säger att de inte finns. Men ingen verkar ha sett de. Mest information hittar du om du söker på google groups: "freshwater seahorse".
      En del verkar tro Pseudophallus mindii (en. Pipe fish) är en sjöhäst. Men sötvattenssjöhästar finns, är de inte lätt att få tag i.

      mvh.
      // Peyman

      Peyman Zehtab-Fard
      Uppsala

      Kommentar

      • reily
        • April 2002
        • 98

        #4
        Instämmer med föregående talare... Hittade ett ställe som kunde ge en liten beskrivning av odjuret..
        "Only two ever found"
        http://www.seahorses.com/FISH/Seahorse_Pipefish/SEAHORSE/Hippocampus/Arnei.HTM


        /Rickard

        Kommentar

        • reily
          • April 2002
          • 98

          #5
          "Only two ever found"
          "Listed as Vulnerable By the 2000 IUCN Red List of Threatened Species. Vulnerable is when it is not Critically Endangered or Endangered"

          Undrar vad som skall till för att den skall klassas som endangered....

          /Rickard

          Kommentar

          • mirja
            • May 2002
            • 4

            #6
            Rickard!
            Var inne och läste på länken du angav.
            Vad jag kan få fram av det som stod där verkar sötvattens-sjöhästen redan vara utdöd -tyvärr.
            Tack Peyman och Rickard för snabba svar.

            Mimmi
            Mimmi

            Kommentar

            Arbetssätt...