Black ghost

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • @xel
    • May 2003
    • 73

    Black ghost


    Hej!

    Jag funderar starkt på att köpa en Black ghost, har sökt lite på internet och även på forumet här på zoopet, men jag finner ingen bra fakta. Vet att dom blir väldigt stora, men jag har ett akvarium på 310 liter, kommer det räcka? Vore tacksam för svar...
  • Nemesis
    • May 2003
    • 161

    #2
    Jag tror att de blir upp till 50 cm långa, men eftersom de inte rör på sig så mycket om de har ett bra gömställe borde det räcka med ett 600 liters. Självklart kan man ha dem i mindre burkar när de inte är fullvuxna, 300 liter borde fungera ganska länge.

    Kommentar

    • ray
      • January 2002
      • 954

      #3
      310L räcker i många år,har en 6år gammal black ghost och den är bara 26cm stor.
      ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

      Kommentar

      • Crille_d2
        • February 2003
        • 300

        #4
        Trevligt firre, funderar själv på att skaffa en. Black Ghost är en nattaktiv, mycket skygg fisk så den kan gömma sig väldigt mycket.

        Lite fata om fisken (dom kan tydligen bli väldigt tillgivna om man sköter dom rätt)

        http://home7.swipnet.se/~w-73085/apte.htm

        http://www.geocities.com/akvaristen/Fisk/Sallskap/vanliga.htm

        Lite fata om fiskar med elektriska organ

        http://www.biol.lu.se/zoofysiol/Djurartiklar/Elfisk.html

        Mvh//Christofer
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=69287

        Kommentar

        • @xel
          • May 2003
          • 73

          #5
          Okej. Tack så mycket för svaren jag fått, men blir den "social"? den gömmer sig ju hela tiden...

          Kommentar

          • alie
            • February 2003
            • 427

            #6
            Jag undrar över om black ghost och elefantfisk går att ha tillsammans. Någon som vet?

            Mvh
            /A

            Kommentar

            • Crille_d2
              • February 2003
              • 300

              #7
              Ursprungligen skickat av @xel
              Okej. Tack så mycket för svaren jag fått, men blir den "social"? den gömmer sig ju hela tiden...
              Det står som så att om den sköts ordentligt så kan den bli väldigt tillgiven. Har själv inte haft nån men ska skaffa mig en.
              Mvh//Christofer
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=69287

              Kommentar

              • @xel
                • May 2003
                • 73

                #8
                Hej igen!
                Jag har haft en elefantnosfisk/elefantfisk och om dom går bra ihop med Black Ghost vet jag inte, men i såna fall måste du ha ett stort akvarium eftersom båda fiskar blir väldigt stora. Elefantnosfisk växer också ganska fort.

                Kommentar

                • alie
                  • February 2003
                  • 427

                  #9
                  Tyvärr har jag inte något stort akvarium än Jag var bara allmänt nyfiken på om två fiskar med elektriska organ kunde gå ihop Tänkte att de kanske stör ut varandras frekvenser på något sätt.

                  Läste iofs att elefantfiskar har olika frekvenser, och om två elefantfiskar har samma frekvens så byter en av dem frekvens. Kanske samma sak med black ghost/elefantfisk... (Vilda gissningar)

                  Mvh
                  /A

                  Kommentar

                  • shpend
                    • August 2002
                    • 2010

                    #10
                    hej
                    på www.akvarieguiden.nu så finns det lite fakta..

                    Kommentar

                    • petrol
                      • January 2002
                      • 124

                      #11
                      Har haft en BG tilsammans med Discus i ett par år. BG var helt otroligt sossial!! en Kul firre.
                      -----------------------------
                      5 meter salt
                      http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=13083&page=2

                      Kommentar

                      • @xel
                        • May 2003
                        • 73

                        #12
                        Säkert? Jag har haft min ett par dagar nu och den är väldigt skygg...Kommer bara fram när det slöcks. Hur skötte du den??

                        Kommentar

                        • alie
                          • February 2003
                          • 427

                          #13
                          Jag ska antagligen oxå köpa en black ghost (väljer lite mellan elefantfisk och BG), funderar på dessa iaf. Är det starkt rekommenderat att den är själv eller kan man ha två om de växer upp tillsammans?

                          Vad skulle ni ha valt förresten - BG eller elefantfisk? Jag ska alldeles snart få ett begagnat 450 liters - längtar och planerar inför det! Vad skulle ni ha för andra fiskar ihop med den tänkta black ghosten eller elefantfisken? Eller skulle ni ha valt ngt annat?

                          /A

                          Kommentar

                          • @xel
                            • May 2003
                            • 73

                            #14
                            Jag har som sagt haft elefantfisk, och jag rekomenderar den starkt =)
                            Oerhört personlig och rolig fisk! Men den måste matas när akvariet slöckts. I alla fall så behövde min det. Den är lättare än att sköta än Black Ghost, dessutom mycket socialare, så jag tycker du åtminstone ska börja med den. Den är också MYCKET billigare på de ställen jag sett dom på.

                            MVH: Axel

                            Kommentar

                            • alie
                              • February 2003
                              • 427

                              #15
                              Tack för tipset! Då blir det kanske Elefantfisk. Uäää - kan inte bestämma mig!

                              /A

                              Kommentar

                              Arbetssätt...