Monster tråden

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #31
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Du skriver själv om Barbonymus, i inlägget innan står det om Oscars och papegojor etc.

    Men som du skriver - de flesta arter i tråden hör till gruppen. det var bara ett påpekande
    Det den här tråden går ut på är om just begreppet "monster fisk". Barbonymus Altus tillhör begreppet "monster fisk".
    Angående "Oscars ciklider" så tog jag upp den som ett exempel.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #32
      Ursprungligen postat av Aircut64
      Det den här tråden går ut på är om just begreppet "monster fisk". Barbonymus Altus tillhör begreppet "monster fisk".
      Angående "Oscars ciklider" så tog jag upp den som ett exempel.
      Ja men lägg av - fattar du inte att vi inte har någon kategori som heter "monsterfisk". Om du och andra vill diskutera dessa fiskar så skall det självklart göras i en kategori som passar. Denna kategori heter "Övriga fiskar. Frågor om fiskar som inte finns med i någon annan kategori."

      Det var trådskaparen som själv valde att starta tråden i denna kategori - det är inget som jag har bestämt. Men däremot har man själv valt en viss kategori så får man hålla sig till ämnet.

      Urdrag ur Zoopets forumregler

      3/ På rätt plats.
      Skriv ditt inlägg i rätt ämnesavdelning/kategori (inlägg som ligger fel kommer att plockas bort). Om du av misstag råkar starta en ny tråd i fel kategori så skicka ett mail/pm till Kjell Fohrman om detta så flyttas tråden. Om du inte gör detta så kommer hela tråden att plockas bort.
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 25 June 2011, 16:00.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #33
        robidobban

        Reg.datummar 2009OrtNossebroInlägg382



        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Fast som sagt i denna kategori så skall "monstren" tillhöra gruppen "Övriga fiskar" och det gör säkert de flesta (t.ex. de som CizziB tar upp) - men definitivt inte sådana fiskar som jaguarciklider.
        Så håll er till "kategorin"



        kan du inte flytta den här tråden till "mix fisk kategorin"? för då borde man la kunna lägga upp alla sorts monster istället för bara dom som är på kategorin "övriga".


        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #34
          Auratusen

          Reg.datummar 2010OrtÖrebroInlägg735
          Monster tråden

          Tjena!

          Har nu tänkt att starta en monster tråd här där vi kan diskutera om stora-, udda- och rovfiskar. Ladda också gärna upp lite bilder på era monster


          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #35
            Auratusen

            Reg.datummar 2010OrtÖrebroInlägg735



            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Fast som sagt i denna kategori så skall "monstren" tillhöra gruppen "Övriga fiskar" och det gör säkert de flesta (t.ex. de som CizziB tar upp) - men definitivt inte sådana fiskar som jaguarciklider.
            Så håll er till "kategorin"



            Fast jaguarerna blir ju 40+ cm så då håller jag mig ju till kategorin.


            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #36
              Syftet med tråden framgår ju klart och tydligt samt att flera personer vid olika tillfällen bett dig flytta den där du anser lämpligast?

              Hur TS definierar monsterfisk kan väl ingen annan bestämma.

              AURATUSEN, du kanske ska pm'a herr kjell om att flytta den till mixfisk?
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • robidobban
                • March 2009
                • 652

                #37
                Ursprungligen postat av Auratusen
                Fast jaguarerna blir ju 40+ cm så då håller jag mig ju till kategorin.
                Ja det är en stor fisk, men det är fortfarande en ciklid, så den ska man inte diskutera om här.

                Kommentar

                • Aircut64
                  • July 2007
                  • 1207

                  #38
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Ja men lägg av - fattar du inte att vi inte har någon kategori som heter "monsterfisk". Om du och andra vill diskutera dessa fiskar så skall det självklart göras i en kategori som passar. Denna kategori heter "Övriga fiskar. Frågor om fiskar som inte finns med i någon annan kategori."

                  Det var trådskaparen som själv valde att starta tråden i denna kategori - det är inget som jag har bestämt. Men däremot har man själv valt en viss kategori så får man hålla sig till ämnet.

                  Urdrag ur Zoopets forumregler
                  "Kategorier som passar" - "Övriga fiskar" och "Mix fisk frågor" är nog dom enda kategorierna som passar. Som även tidigare nämnts.
                  Du som administrerar på den här sidan, du bör väl kunna flytta på tråden isåfall? Det är en ganska simpel sak som varje administratör bör kunna inom olika sidor, man bör kunna vart frågor, ämnen och svar bör hållas inom ett forum.
                  Lustigt att man hamnar i en diskussion med administratören helt plötsligt, istället för att han tänker efter samt klurar ut vart tråden ska hålla hus.

                  Jadu, vi är bara ett gäng entusiaster som vill dela med oss av lite mer udda fiskar inom en mer krävande del av hobbyn. Vad gör vi på tråden istället? Jo, vi diskuterar med mod om något som han bör känna till.

                  Kommentar

                  • Aircut64
                    • July 2007
                    • 1207

                    #39
                    Ursprungligen postat av robidobban
                    Ja det är en stor fisk, men det är fortfarande en ciklid, så den ska man inte diskutera om här.
                    Hurra, visst är det en ciklid!
                    Men vi diskuterar fenomenet "monster" i den här tråden, det är just det som är tänkt. Den där cikliden tillhör begreppet "monster" hos många entusiaster.

                    Kommentar

                    • robidobban
                      • March 2009
                      • 652

                      #40
                      Ursprungligen postat av Aircut64
                      Hurra, visst är det en ciklid!
                      Men vi diskuterar fenomenet "monster" i den här tråden, det är just det som är tänkt. Den där cikliden tillhör begreppet "monster" hos många entusiaster.
                      Ja, jag vet att ni pratar om monster här, men du skapade tråden i "övriga fiskar" och i den kategorin ska det bara diskuteras om just övriga fiskar.
                      Ja det gör den även för mig, men det är fortfarande en CA ciklid så den ska diskuteras i fliken "amerikanska ciklider".

                      Om det är monster ni ska diskutera här så får det bara vara monster från övriga fiskar. Förstår du?

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #41
                        Jag låser tråden eftersom det uppenbarligen inte finns något intresse att diskutera om "Övriga fiskar".
                        Trådskaparen har inte heller bett mig om att flytta tråden
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...