Zoopets nya bichirtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    Zoopets nya bichirtråd

    Hej people !

    Det var ett bra tag sedan jag var aktiv på zoopet men nu blir det ändring ! Bla via denna bichir-polypterus tråd


    jag börjar med att lista ner det jag har i bichirform:

    5xPolypterus Endlicheri - 4x13-14cm, 1x23cm
    4xPolypterus Delhezi - 1x23cm, 2x20cm, 1x33cm
    2xPolypterus Ansorgii - 1x22cm, 1x26cm
    1xPolypterus Lapradei - 1x27cm
    3xPolypterus Senegalus - 3x22cm
    1xPolypterus senegalus albino - 1x10cm
    1xPolypterus Ornatipinnis - 1x15cm

    Imponerande? verkligen inte det fattas ganska mycket men det växer månad för månad så inom kort har jag nog fler ska ni se.

    Videoklipp på mina 4 juvenile Endlicheris som har väldigt stor potential: http://www.youtube.com/watch?v=MVcU3dVerrE

    Sen måste jag bara dela med mig av mitt senaste tillskott, en stripeless delhezi på 33cm: http://www.youtube.com/watch?v=GCbdx16v9eE

    Nu är det er tur att lista vad ni har hemma i bichirform, ni får gärna posta bilder, videos mm och mer än gärna ställa frågor

    Jag kommer kontinuerligt att posta updates, videos och bilder för er som är intresserade
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • TEGGNER
    • November 2006
    • 16

    #2
    Härliga fiskar du har där!
    My fish eats your fish!

    Kommentar

    • Amaro
      • January 2007
      • 1709

      #3
      Tack teggner, försöker faktiskt ragga en endlicheri congicus av malcus då en sån verkligen saknas i min samling
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

      Kommentar

      • Malcus
        • June 2006
        • 555

        #4
        Hur har det gått med din större delhezi? Har du den ihop med dina mindre fengäddor utan problem? Måste också erkänna en viss avundsjuka på dina små endys... de ser ut att har ordentligt med potential och kommer va riktigt fina när det kommit upp i lite storlek.

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          Tjena mack, det har funkat riktigt bra faktiskt. Den går ihop helt perfekt med resten av gruppen trots den stora storleksskillnaden.

          Det blev dock en incident tyvärr. Min eldål jag trodde var död sedan 3-4 månader tillbaka var tydligen inte det. Brorsan fann den halvvägs i delhezins mun, han lyckades även få det på film. Kommer nog posta videon lite längre fram så folk ser hur snett det kan gå då man inte tänker på vilka fiskar man mixar i samma kar. Nu var det ju så att jag trodde den var död så det var ingen miss hos mig dvs. Skulle ju aldrig mixa en liten eldål med en massiv bichir

          Måste dock varna känsliga tittare i förväg för det är inget roligt videoklipp direkt.
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          Arbetssätt...