Jag vill ha fiskar med färg villken fisk?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna93
    • May 2010
    • 62

    Jag vill ha fiskar med färg villken fisk?

    Skulle vilja ha några färgglada fiskar som lyser upp lite just nu har jag ett kar på

    150L
    Praktbotier
    Öronål
    Siameser
    Channa Bleheri
    Gibbi
    Mosaik Gurami


    vad finns det för fiskar som kan gå ihop med dessa? som är färgglada och inte aggressiva eller fenbitare.

    Tack på förhand
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Observera att detta inlägg lagts in i kategorin "Övriga fiskar". Så ni skall alltså enbart tipsa om fiskar som ingår i denna kategori (dvs - som inte kan räkans till någon annan kategori på Zoopet) annars låses tråden.

    Exempel på "Övriga fiskar" bland Zoopets artbeskrivningar http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_gr...ar&ORDNING=all
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • malfunkshun
      • September 2008
      • 394

      #3
      Med tanke på storleken på karet och de som bor där så får det inte plats mer tycker jag.
      Först större kar, sen mer fisk.

      Kanske satsa på enbart channor? De är trevliga och har mycket personlighet. Men i så fall rekommenderar jag att du enbart har channor och inget mer. Det är en redig fisksoppa du redan har.

      Kommentar

      • J.Milton
        • January 2010
        • 674

        #4
        Kjell , men om man vill tipsa om fiskar som ingår i nån annan kategori, då måste personen ställa denna fråga i varje kategori? För i så fall får man inte tipsa om fiskar som ingår i "övriga fiskar" om denna tråd ligger i en annan kategori heller?
        Detta känns väldigt dumt, och snudd på löjligt (om jag inte fattat helt fel, och ber då om ursäkt)

        Till anna , Kan tyvärr inte tipsa om nått här, för då låses tydligen tråden...
        240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
        Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
        Blogg+Galleri

        Kommentar

        • Pickles
          • October 2009
          • 1155

          #5
          Lite hårt var det kanske - men vi har ju "Mix Fisk" kategorin där den här frågan passar perfekt!
          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
          ~25l vatten

          Kommentar

          • Anna93
            • May 2010
            • 62

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Observera att detta inlägg lagts in i kategorin "Övriga fiskar". Så ni skall alltså enbart tipsa om fiskar som ingår i denna kategori (dvs - som inte kan räkans till någon annan kategori på Zoopet) annars låses tråden.

            Exempel på "Övriga fiskar" bland Zoopets artbeskrivningar http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_grupp_resultat.php?GRUPP=Övriga%20fiskar&ORDN ING=all

            jo allla andra fiskar också men visste inte under vilken rubrik jag skulle lägga det under

            Kommentar

            • J.Milton
              • January 2010
              • 674

              #7
              Jag kryper till korset direkt och säger sorry, då jag glömt bort kategorin "Mix fisk frågor" =)
              Anna93 , be Kjell flytta denna tråden dit, så blir det lättare för folk att tipsa om olika fiskar.
              240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
              Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
              Blogg+Galleri

              Kommentar

              • Anna93
                • May 2010
                • 62

                #8
                Ja jag vet jag har mycket olika ja det där medn Channorna har jag också funderat på men jag tycker det skulle bli så jävla tomt om jag bara hade 3st channor där ska beställa hem 2 nya för hade 2 men nu har jag bara en kvar för den andra dog men vet inte varför den gömde sig mycket och verkade inte så pigg men den som lever e pigg och framme hela tiden otroligt fin och rolig fisk är mitt bästa köp

                Har även ett 54L som jag vill inreda med fiska har endast 2st killier däri nu mer funderar på att flytta tillbaka dom och köpa Guppissar och Honungs Gurami eller dvärg dit.

                Kommentar

                • J.Milton
                  • January 2010
                  • 674

                  #9
                  Och håller med om att det redan är lite mycket fisk i karet, dock svårt att bedöma helt efter som du inte skriver hur många du har av varje art. Praktbotior vill gärna ha större kar än du redan har,då dom blir rätt stora som fullvuxna. Så som redan sagt, först större kar sen mer fisk
                  (eller byt ut några du redan har)
                  240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
                  Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
                  Blogg+Galleri

                  Kommentar

                  • Anna93
                    • May 2010
                    • 62

                    #10
                    Hej Kjell kan du flytta mitt inlägg till Mix fisk istället?

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av J.Milton
                      Kjell , men om man vill tipsa om fiskar som ingår i nån annan kategori, då måste personen ställa denna fråga i varje kategori? För i så fall får man inte tipsa om fiskar som ingår i "övriga fiskar" om denna tråd ligger i en annan kategori heller?
                      Detta känns väldigt dumt, och snudd på löjligt (om jag inte fattat helt fel, och ber då om ursäkt)
                      Om undrar över enbart levandefödare så frågar man i den kategorin, om det gäller enbart labyrinter i den kategorin etc.
                      I denna kategori frågar man om de som räknas hit
                      16. Övriga fiskar
                      Frågor om fiskar som inte finns med i någon annan kategori.
                      Är man ute efter alla slags fiskar så kan man ju t.ex. fråga i kategorin
                      Mix fisk-frågor
                      Frågor om fiskar som berör flera olika kategorier som t.ex. ”Vilka arter passar ihop med mina fiskar?”
                      Det kan ju inte bli mycket tydligare.

                      Så ställer man ett fråga i en speciell kategori så skall det självklart om det som kategorin handlar om - det är ju därför man har en kategoriindelning - vilket behövs om inte allt skall vara en himla röra.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Anna93
                        • May 2010
                        • 62

                        #12
                        ok ja jag håller med jo jag har

                        8st praktisar väldigt små än 3-5cm
                        1st Channa
                        3sr Siameser
                        1st Gibbi ungeför 20cm
                        1st Öronål
                        4st Mosaik Gurami små 2-3cm bara

                        Kommentar

                        • malfunkshun
                          • September 2008
                          • 394

                          #13
                          Ursprungligen postat av Anna93
                          ok ja jag håller med jo jag har

                          8st praktisar väldigt små än 3-5cm
                          1st Channa
                          3sr Siameser
                          1st Gibbi ungeför 20cm
                          1st Öronål
                          4st Mosaik Gurami små 2-3cm bara

                          Större kar och praktbotiorna samt gurami kommer bli mat åt din channa till slut.

                          Kommentar

                          • Anna93
                            • May 2010
                            • 62

                            #14
                            ja jag vet ska skaffa större men Guramisarna funderar jag på att lämna tillbaka men dom som jag snackat med säger att dom inte käkar praktisarna för att dom e så hårda. Han som jag har nu e så väldigt snäll mot dom andra. Jag ska göra rent mitt kar idag och sätta alla i ett annat kar så länge när jag fixar det stora och när det e rens så ska jag eventuellt lämna tillbaka Guramisarna

                            Kommentar

                            • malfunkshun
                              • September 2008
                              • 394

                              #15
                              Hårda? De är lika mjuka som andra fiskar. Enda som skiljer de från andra är att de har en "tagg" under ögat som de fäller ut när de slåss eller är stressade.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...