Är det en bra idé att skaffa kulfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CyaneaCapillata
    • April 2010
    • 66

    Är det en bra idé att skaffa kulfisk?

    Jag har lite funderingar på att skaffa kulfisk. Jag råkar nämligen ha lite för mycket skaldjur i min tank och undrar om detta är något kulfiskar kan leva på? Eller har skaldjur för lite/svagt skal för att hålla kulfiskens tänder i trim? Och duger skaldjur som föda till dem, eller är de för näringsfattiga? Och i så fall, finns det någon annan fisk som vill äta skaldjur? Tacksam för svar!!
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #2
    vad är det för skaldjur?

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #3
      Ursprungligen postat av CyaneaCapillata
      Jag har lite funderingar på att skaffa kulfisk. Jag råkar nämligen ha lite för mycket skaldjur i min tank och undrar om detta är något kulfiskar kan leva på? Eller har skaldjur för lite/svagt skal för att hålla kulfiskens tänder i trim? Och duger skaldjur som föda till dem, eller är de för näringsfattiga? Och i så fall, finns det någon annan fisk som vill äta skaldjur? Tacksam för svar!!
      menar du snäckor??

      Tycker inte att du ska skaffa en fisk för att hålla ditt snäckbestånd nere...
      Tycker i sådanafall att du ska dra ner på din matning (vilket är den största orsaken till snäckinvasion)
      Annars finns det snäckätande snäckor
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • CyaneaCapillata
        • April 2010
        • 66

        #4
        Nope, det är stora räkor. Och de trivs jättebra, så jag har jättemånga. Sniglar har jag knappt någon alls (tack vare snäckätande snäckor ). Jag läste att kulfisk vill äta crustaceer, men skulle det funka med levande istället för frysta?

        Kommentar

        • jenmad
          • March 2009
          • 579

          #5
          Mina dvärgkulfiskar blev i alla fall jätteglada när jag släppte ner några körsbärsräkor till dem. Räkorna blev mindre glada...

          Hälsningar
          Jennifer

          Kommentar

          Arbetssätt...